Šíře zkušeností, kterou vám internetové diskuze na nákupních serverech nabídnou, je spásou a zároveň prokletím. Nemáte šanci najít produkt, který by byl bez výjimky chválen a vyzdvihován. Je to zejména proto, že prudiči a stěžovatelé jsou vždy hlasitější, ať už je jich většina či menšina. Spokojení zákazníci se navíc bez motivace v podobě budoucích slev skoro nikdy neozvou, takže si z projíždění cizích názorů odnesete skoro vždycky dojem, že daný výrobek je šmejd. A co tedy koupit? To, co má soused.
Internetové zkušenosti měli přinést nakupujícím svobodu a snazší rozhodování. Místo toho jen posílily trend nakupování z doslechu. Nejvíc věříme těm, které známe. Příbuzným, kamarádům, celebritám. Kdo za to může? Pojďme se podívat na deset typických stěžovatelů na internetových e-shopech.
1. Kabel, který potřebujete k připojení, nebyl v originálním balení
2. Rozbilo se to po dvou dnech, už měsíc čekám na vyřízení opravy
3. Doufal jsem, že to bude 2x rychlejší, 3x lehčí a 5x větší
4. Momentálně to nesháním, ale kdyby jo, koupil bych si něco jinýho
5. Tohle bude znít jako placená recenze, ale fakt není. Fakt!
6. Je to nejhorší šmejd na světě, neumí to ani základní funkce
7. Bacha, můj vlčák to okousal a od té doby to nefunguje
8. Stará verze byla mnohem lepší
9. Baterka se vybíjí mnohem rychleji, než by měla
10. Předtím jsem měl iPhone, tohle je mnohem horší!
A jestli se chcete dozvědět něco opravdu zajímavého o internetu, klikněte
SEM.