Kodiaq Jr. se španělskou krví
Tak jak se vám líbí? Naživo působí Karoq jako menší a atletičtější bráška prémiového Kodiaqu, a kdo zná španělský Seat Ateca, se kterým se bude Karoq vyrábět bok po boku, ten rozhodně nepřehlédne koncernové geny, zvláště při pohledu zezadu. Zepředu je škodovka osobitá, odkazuje vzhledově jak na Kodiaqa, tak na Superba. Design je samozřejmě subjektivní záležitost, ale pokud máte k SUV segmentu blízko, rozhodně působí líbivě.
Prostor, prostor, prostor
Škoda Karoq je o pěkných pár čísel delší i širší než Yeti, kterého v portfoliu nahrazuje. Rozvor 2638 mm je příjemný a navíc si můžete auto vybavit Varioflexem, tj. posuvnou zadní řadu sedaček, která v extrémní poloze vyhoví i kolenům mimořádně vzrostlých pasažérů. Vepředu se zlepšilo hlavně místo pro lokty a díky lepší ergonomii se vám nestane, že byste nohama kamkoliv naráželi. Od přece jen už trochu zastarávajícího Yetiho je to pořádný krok kupředu.
Čtyřkolka, na kterou je spoleh
Nové SUV od škodovky sice vypadá jako městský elegán, ale kromě variant s pohonem předních kol budou samozřejmě k mání i čtyřkolky s Haldexem, které budou mít kromě základních čtyř jízdních módů i speciální Offroad mód, podobně jako Yeti nebo Scout. V tom vám jízdní asistenti pomohou zdolat i náročnější terén. Karoq sám o sobě má solidní světlou výšku a slušné nájezdové úhly, vyplývající z minimálních převisů. Pokud polňačky sjíždíte často, můžete si připlatit za oplastování a paket pro špatné cesty. Pak už by vás opravdu nemělo nic překvapit.
Pětice motorů
V nabídce je celkem pět motorizací – dva benzínové, tři naftové motory. Ve všech případech jde o přeplňované jednotky. Začínáme na litrovém tříválci, který bude jistě řada řidičů podceňovat, ale s výkonem 115 koní a točivým momentem 200 N.m o brzdu provozu rozhodně nejde. Z nuly na stovku se dostane za 10,6 sekundy a maximální rychlost u něj činí 187 km/h. Druhý benzínový motor je přeplňovaná patnáctistovka se 150 koňmi a nejslabší diesel 1.6 TDI má také 115 koní. Všechno jsou to předokolky, pohon všech kol nabízejí až dva silnější naftové dvoulitry o výkonu 150 a 190 koní.
S tím nejsilnějším jsme měli možnost jezdit v Seatu Ateca a je to skoro až sportovní svezení. S RS verzí zatím Škoda nepočítá, ale Seat Ateca dostane (pravděpodobně dieselovou) sportovní verzi Cupra, takže nikdy neříkejte nikdy.
Digitalizace
Jednou z největších novinek je inovovaný interiér a příchod digitálního kokpitu. Kaplička přístrojů je nově tvořena displejem, který si lze nakonfigurovat podle libosti. Škoda tuto technologii zdědila po Audi a Volkswagenu (nově ji má i faceliftovaný Golf, nikoliv však Octavia) a Karoq je prvním zástupcem české automobilky, který se jí může pochlubit. Vypadá to efektně a interiér díky digitálním přístrojům působí dospěle a futuristicky.
Větší, ale stále kompaktní
Další dojmy přineseme až po mezinárodní prezentaci, na které se konečně budeme moci s Karoqem také svézt. Při necelých 4,4 metrech délky se ale stále jedná o kompaktní vůz, a nikoliv rozkydlé SUV, na něž kouká mnoho účastníků provozu mezi prsty. Využití prostoru je skvělé, i v nejmenší možné konfiguraci má kufr velmi příjemných 521 litrů (pro srovnání – Octavia Combi má něco málo přes 600 litrů), ale při posunutí sedaček VarioFlex úplně dopředu můžete dosáhnout až na 588 litrů. A to už je skutečně královská hodnota ve voze podobných rozměrů. Malá SUV často nedovedou skloubit prostor pro posádku a zavazadla, to byla ostatně jedna ze slabin původního Yetiho. Karoq ji napravuje a přidává moderní kukuč i technologie. Proti tomu lze jen těžko protestovat.
A ještě se podívejte na Rozloučení s poslední opravdu unikátní škodovkou: Škoda Yeti.