1. Miloš Zeman - manželka Ivana, mluvčí Ovčáček
Současný prezident v posledních měsících zarputile tvrdil, že žádnou kampaň nedělá. Odmítal debaty s protikandidáty, k nadcházejícím volbám se příliš nevyjadřoval. O všechno se totiž postarali jeho blízcí. Až nyní, několik dní před dny D, Zeman přiznal, že na předvolební propagaci dostal zhruba 20 milionů korun. Část věnoval spolek Přátelé Miloše Zemana, jež stojí za billboardy Zeman znovu, a který vede hradní kancléř Mynář. Do médií jménem hlavy státu chodí jeho věrný mluvčí Jiří Ovčáček, jiným způsobem ho pak plně podporuje manželka Ivana, která pro něj sbírala podpisy.
2. Mirek Topolánek - Jakub Horák, ten od Pirátů
Za nevídaný úspěch v říjnových volbách vděčí Pirátská strana několika věcem, jednou z nich je ten, kdo jim kampaň vymyslel - Jakub Horák. Jeho schopnosti zaujaly Mirka Topolánka, pozdního koně soutěže o hradní sesli, a tak se Horák rychle stal postavou výrazně spojenou s jeho bojem o Hrad. V dobách jeho největší politické aktivity byla Topolánkovou domovskou stranou ODS a s tou už Horák v minulosti spolupracoval. Byl to on, kdo někdejšímu ministrovi vnitra a českým policistům vymyslel heslo "Pomáhat a chránit".
3. Jiří Drahoš - Jakub Kleindienst
Jiří Drahoš má za sebou celý tým mozků. Komunikaci s veřejností mu vyřizuje mluvčí Lenka Pastorčáková ze 168 hodin ČT. Šéfem kampaně je muž jménem Jakub Kleindienst. Kleindienst má za sebou vlastní politickou kariéru, býval starostou Nového Strašecí. Zajímavější je ale to, že sedával v dozorčí radě společnosti, která byla jeden čas v hledáčku policie v souvislosti s Davidem Rathem a jeho slavnou krabicí od vína. Dalším z mnoha pomocníků je ostřílený markeťák Karel Křivan, který v minulosti dělal pro Ivana Langera nebo Svatopluka Němečka.
4. Michal Horáček - agentura Ewing PR v čele s Radkou Hrstkovou
Horáček jako zkušený podnikatel ví, že propagace se nesmí podceňovat a hlavně se na ní nešetří, a tak šel cestou klasicky profesionální. Ohledně kampaně zaúkoloval PR agenturu Ewing PR, která v oboru u nás patří do TOP 3. V čele týmu je Radka Hrstková, vzděláním politoložka, dříve mluvčí Úřadu vlády ČR nebo ředitelka Odboru komunikace Magistrátu hlavního města Prahy.
5. Marek Hilšer - ostřílený veterán Petr Václavek
Autor hashtagu a Hilšerova volebního sloganu #srdcenahrad působí v reklamě od 90. let. Dlouho fungoval v zahraničí a po návratu do Česka mu do oka padl právě nejmladší z prezidentských kandidátů. Hilšer se mu zalíbil natolik, že mu své zkušené služby Václavek nabídl zcela zdarma.
6. Petr Hannig - Adam B. Bartoš and Friends
Petr Hannig patří k méně nadějným, přesto sledovaným kandidátům. Muže s minulostí hudebního manažera na začátku kampaně podporoval Adam B. Bartoš, nechvalně proslulý autor seznamu českých Židů. Ohledně propojení s ním řekl Hannig pouze tolik, že Bartoš antisemitou rozhodně není, a že mu prostě radí s Facebookem. Druhým pomocníkem je Hannigův kamarád Pepa, bývalý osvětlovač, který to dělá zadarmo. Nezesměšňujeme to, takhle ho veřejnosti představil sám kandidát.
7. Jiří Hynek - Daniel Bartek
Robejškovo želízko v ohni, vlastenec Jiří Hynek, má kampaň díky Danielu Bartekovi. Stojí mimo jiné za vznikem agentury Ogilvy, po dvaceti letech v reklamě se ale rozhodl pro politickou kariéru. Dal to do kupy s Věcmi veřejnými a především jejich předsedou Vítem Bártou, kterému dělal tajemníka. Posléze putoval na post náměstka ministra dopravy, kde se mu otevřela řada kontaktů, včetně právě toho s nynějším předsedou Realistů Petrem Robejškem.
8. Pavel Fischer - Jakub Hussar od Franze
Jako den a noc jsou rozdílní dva prezidentští kandidáti, kterým fanoušek sci-fi a režisér Jakub Hussar už dělal kampaň. Tím prvním byl před pěti lety potetovaný Vladimír Franz, který díky Hussarovi a jeho týmu získal 88 tisíc nominačních podpisů a skončil ve volbě na pátém místě. Dnes Hussara povolal někdejší diplomat a Havlův poradce Pavel Fischer, který je oproti Franzovi velká konzerva.
9. Vratislav Kulhánek - Vladimír Šulc a Pavel Sobek
Kulhánek, bývalý šéf Škodovky, se v kampani spolehl na roky prověřené kolegy a přátele Vladimír Šulce a Pavla Sobka. První jmenovaný kdysi Škodě vedl PR oddělení, druhý má zase na kontě reklamy pro Fio banku či oblíbenou kampaň Kofoly.
A tady čtěte o nesmyslných výsledcích volebních kalkulaček.