TikTok strakovka
Že má vláda Andreje Babiše problém s komunikací, je všeobecně známá věc. Ale její pokusy to napravit mají v poslední době obzvláště tragikomickou příchuť. Ve své snaze přiblížit se mileniálům a generaci Z investovala vláda celých pět set tisíc do potenciálně virální (ha ha) kampaně. A startuje se na sociální síti TikTok.
Tváří kampaně je Anna Šulcová, youtuberka a instagramerka. Mezi její nejúspěšnější počiny na YouTube patří blog o jejím maturáku a video „Lidi ve výtahu II“. Takže… kvalita. První video na TikTok účtu @strakovka hlavně popisuje chodby, zahradu a speciální péči věnuje Anna Šulcová lustru. Prostě slibný start. Jak se asi cítí Kovy, který na tenhle job v podstatě tendruje už rok, těžko říct.
Na Instagramu populární influencerky se objevily i fotky, kde pózuje s ministrem Blatným, někdejším ministrem Romanem Prymulou a dalšími postavami ze zdravotnictví. Což vzbudilo jistou kontroverzi, protože obecně panuje názor, že například takový ministr Blatný má na práci důležitější věci.
Nejsmutnější na celé věci je fakt, že poslanec TOP 09 Dominik Feri nabízel zdarma vládě ke komunikaci svůj Instagram s téměř milionem followerů, ale nikdo neměl zájem. Pravděpodobně proto, že jde o opozici.
Igelitový sáček memů
Anna Šulcová má nicméně s kontroverzí své zkušenosti. Zhruba před rokem vzbudila rozruch tím, že si na svých stories přetáhla igelitový pytel přes hlavu v rámci „užitečného lifehacku“. To, že se člověk stane tváří kampaně, která má zachránit plátce národa, vystihuje epidemickou situaci u nás tak přesně, až to bolí. Na hrudníku.
Český internet samozřejmě reaguje směsicí pobaveného zděšení. Říkali jsme si, že vám nejlepší výstupy ukážeme. Takže skočte do naší galerie.