Dlouho se spekulovalo, že Jeremy Clarkson a jeho dva kamarádi z Top Gearu se chytnou na některé z amerických televizí. Ty britské byly ze hry, protože Clarkson měl ve smlouvě s BBC tzv. konkurenční doložku. Nemohl dva roky pracovat pro žádného z konkurentů na trhu. Jestli to platilo jen pro britský region, nebo to bylo dokonce zaměřeno na televizní trh jako takový, to ví jedině Jeremy a pár kravaťáků z BBC. Clarkson to ovšem vyřešil elegantně a začal jednat i s online poskytovateli obsahu, kteří ve smlouvě zahrnuti nejsou, protože je nikdo nepovažuje za televizi v pravém slova smyslu. První na ráně je samozřejmě Netflix, který navyšuje procento vlastní produkce a investuje do výroby filmů a pořadů značné peníze.
Nakonec ale Top Gear trio urval jeden z největších konkurentů Netflixu, totiž Amazon. Ten se kromě prodeje všeho možné specializuje také na poskytování obsahu skrz službu Amazon Prime. Nabízí tisíce filmů, seriálů, hudebních alb a dalšího obsahu. A také se snaží vyrábět svůj vlastní. Přetáhnutím Clarksona a spol. samozřejmě získá zástupy nových věrných diváků. Nikde jinde totiž jejich novou show nebudou moci sledovat.
1. Nezávislost na reklamě
Kdyby se Clarkson upsal tradiční americké televizi, byl by do značné míry závislý na příjmech z reklamy = příjmech od automobilek. Nemohl by si tedy dovolit odstřelovat některé značky, protože by hrozilo, že nedostane honorář. To byl ze začátku problém amerického Top Gearu, ale s Amazonem za zády je jisté, že si trojice udrží svou nezávislost a bude mít takovou sledovanost, aby se automobilky předháněly v tom, která jim auto půjčí jako první.
2. Žádné kárné komise
V televizích platí určitá pravidla - člověk nesmí mluvit sprostě, nesmí dělat narážky a vůbec se posměšně vyjadřovat o čemkoliv. Jeremymu spousta věcí prošla, ale spousta se taky řešila před nejrůznějšími komisemi, což vyplývalo z podstaty veřejnoprávního modelu televize BBC. Amazon nic takového řešit nemusí a plánuje dát trojici absolutní svobodu. Některé mantinely určitě budou, ale vytýčí si je samotní moderátoři.
3. Nejen americké publikum
Amazon Prime je především americká služba, ale Amazon s ní prudce expanduje za hranice USA, a právě pořady jako tenhle by měly společnosti pomoct rychle nabrat nové publikum. Top Gear měl neuvěřitelný globální dosah a právě o ten Amazonu jde. Nová smlouva určitě slibuje lukrativní honoráře trojici moderátorů, ale především zajištění zázemí, které umožní natáčet nový pořad v kvalitě, na kterou jsme zvyklí od Top Gearu.
4. Stejně tučné rozpočty
Průměrná epizoda Top Gearu stála stovky tisíc liber. Ono to není jenom o zajištění aut, ale v případě roadtripů se musí zajistit lidé, technika, logistika a všechno musí fungovat jako hodinky. A taková samozřejmost rozhodně není zadarmo. Nejlepší kameramani, nejlepší střihači a dostatek času, aby se všechno vypiplalo k dokonalosti. Tohle všechno Amazon zajistí, abychom měli pocit, že jsou Jeremy, James a Richard zpět v plné síle.
5. Nejdřív zábava, potom auta
Bojíte se, že Top Gear už nebude Top Gear? Jméno se určitě změní, ale hlavním cílem Amazonu je přivést zpátky známé tváře a známý koncept. Jeremy ho určitě trochu aktualizuje, protože kdy, když ne teď? Angažováním kompletní trojice si chce ale Amazon zajistit, že diváci dostanou to, co se jim líbí. To znamená, že půjde znovu především o show a teprve potom o hardcore pořad o autech - tenhle recept ostatně k Top Gearu nalákal stovky milionů oddaných fanoušků. Tak proč spravovat něco, co není rozbité?
A proč vlastně Clarksonovi tak moc fandíme? Tady najdete hned deset důvodů!