Volba platebních metod na e-shopu může mít přímý vliv na jeho obrat
Už se vám někdy stalo, že jste konečně našli produkt, který hledáte půl roku a k tomu za super cenu? Už stačí jen pár kliků a je u vás. No jo, ale pak se dostanete k platebním metodám a tam na vás kouká jen možnost platby kartou, kterou máte na druhém konci bytu a rozhodně se vám nechce vstávat. Zboží necháte v košíku a necháte to na příště. Příště si ale nevzpomenete, nebo vysněný kousek najdete na e-shopu, který nabízí mnohem pohodlnější platební metodu. Párkrát kliknete a je to na cestě.
Tenhle příběh, to není žádná fabulace, ale každodenní realita mnoha zákazníků i e-shopařů.
Nedostatečný výběr platebních metod může s obratem pěkně zamávat – a ne v pozitivním slova smyslu. Jenže řešení není ani pravý opak. Pokud e-shop nabízí všechny platební metody, které existují, jedná se o enormní administrativní zátěž. Co s tím?
Vybíráte možnosti platby pro své podnikání? Dejte hlavně na své zákazníky
Při volbě ideálních platebních metod na váš e-shop je průzkum mezi stávajícími zákazníky nebo lidmi z vaší cílové skupiny. Nevíte? Tak se jednoduše zeptejte. Pokud na podrobný průzkum nemáte čas a peníze, můžete se odrazit právě od lidí, kteří jsou pro váš e-shop nejdůležitější.
Pokud se zaměřujete spíše na mladší zákazníky, určitě neuděláte chybu s platbou prostřednictvím mobilní peněženky (Google Pay, Apple Pay). Současně byste měli nabízet i (rychlou) platbu převodem, u který by v dnešní době neměl chybět QR kód pro co nejjednodušší zaplacení.
Konzervativnější zákazníci naopak ocení vedle platby převodem i možnost dobírky, která je i v dnešní době velmi populární.
Jistotou je pak platební brána, která nabízí většinu moderních platebních metod v jednom „balíčku”.
Zaměřujete se i na B2B? Nabídněte platební metody pro podnikatele
Pokud prodáváte zboží podnikatelům, nezapomínejte ani na možnosti, které jim usnadní větší nákupy. Může jít například o Cashbot Pay, což je platební metoda, se kterou dostanete peníze hned, ale váš zákazník si může rozložit platbu do tří splátek bez navýšení, nebo o platbu na fakturu. Splatnost faktury bývá v takovém případě nejčastěji 14denní, ale nastavit ji můžete podle vašich potřeb nebo na základě domluvy s pravidelnými zákazníky.