Okázalá kampaň SPD: Voliče má přilákat kamion „SPĎÁK“ i vlastenecké trhy s podpultovými cenami – G.cz
Vyhledávání

Okázalá kampaň SPD: Voliče má přilákat kamion „SPĎÁK“ i vlastenecké trhy s podpultovými cenami

Zdroj: Profimedia

Předvolební kampaň se už rozjela na plný plyn. Zatímco některé strany řeší skandály v souvislosti s únikem informací nebo podezření z obtěžování, tak SPD Tomia Okamury se rozhodla jít tvrdě za svým cílem a nestydí se použít všechny dostupné prostředky. Oproti minulé kampani, jež spočívala ve strašení méně inteligentních lidí nájezdy uprchlíků, to letos vypadá spíše na Vánoce v létě a kupování si voličů neobvyklými metodami. Těšit se můžeme na Český jarmark SPD 2021 nebo na putovní turné s kamionem „SPĎÁK“.

Martin Miko
Martin Miko 9.6.2021, 12:09

SPD láká na kamion i levné jídlo

I marketingový tým Alzy moc dobře věděl, že jediné, co lidem v létě chybí, jsou Vánoce. Proto v minulosti vyhlašoval Vánoce v létě. Podobným způsobem zřejmě přemýšlí i tým SPD, který se rozhodl využít putovní kamion, jenž dlouhá léta využívá ve vánočních časech všemi oblíbená Coca-Cola. Možná i do vašeho města přijede kamion „SPĎÁK“. „Největší turné tohoto roku, kde se můžete seznámit s našimi kandidáty a volebním programem. Občerstvení zajištěno,“ slibuje leták SPD. Města, která „SPĎÁK“ navštíví, prozatím nejsou známá, ale příznivci se prý vše, včetně termínů, brzy dozví.

Do sněmovních voleb zbývají už jenom necelé 4 měsíce a SPD má v plánu celé léto tlačit svou kampaň jinak, než tomu bylo před čtyřmi lety. Zatímco v předchozích kampaních nás Okamura strašil příchodem migrantů a hojně navštěvoval všemožné kulturní a společenské akce v rámci celé ČR, na nichž se fotil se svými příznivci, tak letos vzhledem k pandemickým opatřením musel změnit taktiku. Do karet mu v předchozích měsících hrála primárně neschopnost vlády hnutí ANO a ČSSD, kteří tak doslova foukali opozici vítr do plachet. K tomu si připočtěte kauzu Vrbětice, neustálé střídání ministrů zdravotnictví a nejnověji i kauzu Ferigate. Tomiovi tak stačilo pouze poukazovat na chyby a přešlapy svých politických konkurentů. A očividně mu to přináší ovoce. Ti méně bystří voliči prostě slyší na negativní kampaň, ale na rozdíl od demokratických stran nejede jenom antibabiš kampaň. Důkazem je výše zmiňovaný kamion „SPĎÁK“, který je v podstatě vykradenou kampaní Coca-Coly.

Kromě vlasteneckého kamionu chystá SPD i farmářské trhy s cenami, jež se příliš nestřetávají s realitou na našem trhu. „Přijďte si levně a férově nakoupit na Český jarmark SPD 2021,“ láká hnutí svoje voliče na plakátu, který až nápadně připomíná leták z Lidlu. Součástí ceníku levných potravin je například i vymezování proti Babišovi a Evropské unii, jež nám do Česka vozí předražené potraviny. „Co Babiš a spol. zničili, SPD opět napraví,“ píše se na jednom ze sloganů letáku. Na webu Svobody a přímé demokracie nás navíc přesvědčují, jak levně a dobře dokážou čeští zemědělci a sedláci pěstovat.

Ve skutečnosti je to ale s těmi českými farmáři trochu jinak, než se celá věc tváří. Organizátoři akce totiž oslovují české farmáře a sedláky s nabídkou spolupráce za velmi výhodných podmínek. K dispozici jim bude nájem zdarma, dřevěné stánky, reklama, voda i elektřina, tj. veškeré zázemí. Přičemž vše má ale svoje ALE. V podmínkách je kromě spolehlivosti a ochoty dorazit na největší počet trhů v rámci ČR i nutnost prodávat jen určité produkty a navíc za ceny, které organizátoři akce určí.

Dotované farmářské trhy ani tour s kamionem po celé ČR v kombinaci s velkou billboardovou kampaní rozhodně nejsou žádnou levnou záležitostí. Není se čemu divit, že hnutí SPD prozatím utratilo nejvíc ze všech politických subjektů v rámci předvolební kampaně. Z 90milionového zákonného limitu to prozatím je 24,5 milionu korun. V porovnání s hnutím ANO, které ještě neutratilo ani milion korun, je to poměrně slušná suma. Tohle budou ještě zajímavé volby.

Podobné články

Doporučujeme

Další články