KOMENTÁŘ: Další důvod, proč nejezdit s ČD? Jídelní vozy budou už jen pro první třídu, ostatní si dají svíčkovou na zemi v chodbě

Obrázek uživatele Martin Miko
30.07.2019, 11:13

Nebýt Babišových populistických slev pro seniory a studenty, které nás stojí 6 miliard korun ročně, s Českými drahami by nejezdil už téměř nikdo. Vedení ČD se nyní rozhodlo ještě zvýšit odpor svých potenciálních zákazníků, jelikož zakázalo cestujícím druhé třídy stravovat se v jídelních vozech. Ti si nyní budou moct zde jídlo pouze koupit a odnést v jednorázovém obalu. To už je vážně definice tragédie.

České dráhy proti zákazníkům

Zatímco konkurence Českých drah se snaží jít svým zákazníkům naproti, náš národní dopravce dělá přesný opak. Ano, v minulosti jsme napsali článek, ve kterém jsme vyjmenovávali důvody, proč nejezdit s ČD, ve kterém jsme si stěžovali na to, že mají neustálé zpoždění, připojení k wi-fi nikdy nefunguje, a že první třída zde znamená pouze jinou barvu sedaček, na kterých sedíte. Nyní se objevil další důvod, který je nedůstojný zejména pro hladové cestující.

Zatímco ve žlutých vlacích RegioJet vám nosí sushi a pomerančový džus přímo pod nos, ve vozech Českých drah budete nově v pozici cestujícího druhé třídy považován za někoho méněcenného. S jízdenkou druhé třídy vás totiž v jídelním voze sice obslouží, jenže jídlo vám zabalí do plastového obalu a vykopnou vás zpět do uličky, kde si budete moct předražený pokrm sníst pravděpodobně v tureckém sedu na zemi, jelikož všechna místa jsou většinou z důvodu populistických slev na jízdném obsazená seniory. Tomu se říká důstojné chování ze strany Českých drah ke svým zákazníkům! Dokážete si představit, že jíte na zemi svíčkovou se šesti v menu za tři stovky? A to jenom proto, že vám firma odmítla při cestě na služební cestu proplatit jízdenku první třídy? Tohle nevypadá jako dobrý nápad.

Je hezké, že se ČD rozhodly pořídit nové jídelní vozy, nicméně nabídnout v nich místa k rezervaci pouze pro první třídu je ze strany národního dopravce trapas, který se dočkal adekvátní odezvy. Na sociálních sítích se samozřejmě strhla vlna nenávistných komentářů, ve kterých lidé našemu národnímu dopravci vyčítají zpátečnický přístup k zákazníkům. „Tak tomu říkám velký krok zpět. Jídelák byl hlavní důvod, proč jsem nejezdil Regiojetem, ale tak zpátky na stromy no...,“ stěžuje si na Facebooku paní Zuzka. A podobných názorů najdete na internetu mnohem víc.

České dráhy dlouhodobě ukazují, že je zákazníci nezajímají, a proto si nezaslouží žádné cestující. Nebo nám možná chtějí naznačit, že by bylo dobré, kdybychom si konečně všichni pořídili auto a přestali je otravovat svými nesmyslnými požadavky jako je možnost si sednout, použít internet nebo se důstojně najíst během jízdy. Snad toho v roce 2019 nechceme zase tak hodně.

A zde vás překvapí šílený příběh české rodinky, která vyrazila autem k moři.


Komentáře

Doporučeno pro vás