Už společné prostory naznačují, že tady mají rádi leteckou tematiku. Design interiéru je odvozený z trupu letadel, jak je znáte ze svých cest po světě. Simulátor se otevřel veřejnosti v roce 2016 po více jak roce příprav. Hardware pochází ze starších letadel, software od osvědčených vývojářů dodávajících programy simulátorům po celém světě.
Celý projekt spolkl něco přes dvacet milionů a za jeho realizací stál jeden ze spolumajitelů, který je kapitánem dopravních letadel, instruktorem a vášnivým pilotem. Jediným zařízením srovnatelných parametrů je simulátor na pražském letišti Václava Havla, který slouží ke školení profesionálních pilotů ČSA. Sem se ale normální člověk nedostane. Původní myšlenkou, vedoucí k otevření simulátoru v centru Prahy, bylo poskytnout zážitek z létání všem lidem, kteří si to chtějí zkusit. Ambice jdou ale nyní mnohem dál. Simulátor má totiž všechny předpoklady, aby se stal oficiálním trenažérem pro studenty, kteří se školí na piloty dopravních letadel. To vše bude možné ve chvíli, kdy získá potřebnou certifikaci.
Jako ve skutečném boeingu
Za hermeticky uzavřenými dveřmi jsou dvě řady pohodlných sedaček pro cestující první třídy. Před nimi se rozkládá pilotní prostor s dvěma křesly a spoustou přístrojů. Za okny pilotů i pasažérů se odehrává běžný provoz na pražském letišti.
Už jen samotné usednutí do pilotního křesla je zážitek. Pojížděcí mechanismus chrastí, až zapadne přesně v požadované pozici, kdy dokonale dosáhnete na všechny prvky řízení. Jak známo, boeing se na rozdíl od airbusu vyznávajícího elektronické řízení ‘fly by wire’ stále pilotuje jako letadlo, a ne jako počítačová hra. Místo joysticku tak před vámi z podlahy vyrůstají opravdové berany. Všude je nekonečno svítících knoflíků, páka plynu i vztlakových klapek, brzdy, světla, radiostanice, naváděcí systém, radiostanice i navigace. Se vším vám poradí a pomůžou zkušení instruktoři Jakub Zeman a Roman Kundrata, které jinak potkáte v kabině letadel ČSA.
Simulátor nabízí nekonečně možností. Dokonce i skuteční piloti si tu mohou odzkoušet situace, na které je dobré být připraven. Simuluje se požár na palubě včetně vypadnutí a nasazování kyslíkových masek, požár nebo výpadek motorů a další závady. „Občas se tu zkoušejí i přemety a další akrobatické prvky, které by vám se skutečným letadlem neprošly,” říká pilot Jakub Zeman. Další výhodou je, že se s boeingem podíváte do míst, kam by vás se skutečným letadlem nikdy nepustili jako třeba nad centra měst. Na Újezdě tak v boeingu můžete beztrestně obkroužit Eiffelovku nebo třeba pyramidy v Gíze.
Simulátor je super zážitek pro návštěvníka z ulice stejně jako pokročilého zájemce o létání. Hodina stojí čtyři tisíce korun, ale s sebou můžete vzít dalších deset lidí, s nimiž se můžete za řízením prostřídat. Mimo jiné je to skvělý dárek nebo originální místo pro firemní oslavu. Určitě vás nezklame.