První světová válka
Strojní inženýr James Ward Packard a jeho bratr William Dowd Packard postavili svůj první automobil, vůz typu buggy s jednoválcovým motorem, ve Warrenu v Ohiu v roce 1899. Společnost Packard Motor Car Company se brzy proslavila čtyřválcovým hliníkovým speedsterem "Gray Wolf", který byl uveden na trh v roce 1904.
Stal se jedním z prvních amerických závodních vozů, které byly k dispozici pro prodej široké veřejnosti. Po uvedení modelu Twin Six s revolučním motorem V-12 v roce 1916 se Packard stal předním výrobcem luxusních automobilů v zemi. V první světové válce přešel Packard na válečnou výrobu dříve než většina společností a motor Twin Six byl upraven pro letoun Liberty Aircraft, jeden z nejdůležitějších produktů amerického válečného průmyslu.
Cadillac a těhotná slonice
Packardy měly velké hranaté karoserie, které působily elegantně a solidně, a společnost byla proslulá svým ručním zpracováním detailů. Ve třicátých letech 20. století však vynikající zdroje společnosti General Motors a úspěch jejího motoru V-16 posunuly Cadillac před Packard jako hlavní luxusní automobil v Americe.
Packard diverzifikoval výrobu a začal vyrábět menší a cenově dostupnější model One Twenty, který zvýšil prodeje společnosti. Příchod druhé světové války zastavil výrobu spotřebních automobilů ve Spojených státech. V poválečných letech se Packard potýkal s problémy, protože Cadillac si udržel pevnou pozici na trhu s luxusními vozy a média obtěžkala těžkopádný Packard jmény jako "vana" nebo "těhotná slonice".
Poslední skutečný Packard
V padesátých letech prodeje klesaly, a proto se Packard spojil s mnohem větší společností Studebaker Corporation v naději, že sníží své výrobní náklady. Nový Packard-Studebaker se stal čtvrtým největším výrobcem automobilů v zemi. Studebaker se však také potýkal s problémy, a nakonec se vzdal všech svých vlastních velkých vozů i Packardu.
V roce 1956 tehdejší prezident společnosti Packard-Studebaker James Nance rozhodl o pozastavení výroby vozů Packard v Detroitu. Ačkoli společnost pokračovala ve výrobě vozů v South Bendu ve státě Indiana až do roku 1958, poslední model vyrobený 25. června roku 1956 je považován za poslední skutečný Packard.
Zdroj: History, Wikipedia