fb pixel
Vyhledávání

Poslední vyrobený Packard: Motory z klasických amerických luxusních vozů se využívaly i pro výrobu letounů v první světové válce

Zdroj: Morven, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1026135

Poslední původní Packard, klasický americký luxusní vůz s proslulým sloganem "Zeptejte se muže, který ho vlastní", sjel z výrobní linky v továrně Packard v Detroitu v Michiganu dne 25. června roku 1956.

Jan Fiedler
Jan Fiedler 28.6.2024, 09:20

První světová válka

Strojní inženýr James Ward Packard a jeho bratr William Dowd Packard postavili svůj první automobil, vůz typu buggy s jednoválcovým motorem, ve Warrenu v Ohiu v roce 1899. Společnost Packard Motor Car Company se brzy proslavila čtyřválcovým hliníkovým speedsterem "Gray Wolf", který byl uveden na trh v roce 1904.

Stal se jedním z prvních amerických závodních vozů, které byly k dispozici pro prodej široké veřejnosti. Po uvedení modelu Twin Six s revolučním motorem V-12 v roce 1916 se Packard stal předním výrobcem luxusních automobilů v zemi. V první světové válce přešel Packard na válečnou výrobu dříve než většina společností a motor Twin Six byl upraven pro letoun Liberty Aircraft, jeden z nejdůležitějších produktů amerického válečného průmyslu.

Cadillac a těhotná slonice

Packardy měly velké hranaté karoserie, které působily elegantně a solidně, a společnost byla proslulá svým ručním zpracováním detailů. Ve třicátých letech 20. století však vynikající zdroje společnosti General Motors a úspěch jejího motoru V-16 posunuly Cadillac před Packard jako hlavní luxusní automobil v Americe.

Packard diverzifikoval výrobu a začal vyrábět menší a cenově dostupnější model One Twenty, který zvýšil prodeje společnosti. Příchod druhé světové války zastavil výrobu spotřebních automobilů ve Spojených státech. V poválečných letech se Packard potýkal s problémy, protože Cadillac si udržel pevnou pozici na trhu s luxusními vozy a média obtěžkala těžkopádný Packard jmény jako "vana" nebo "těhotná slonice".

Poslední skutečný Packard

V padesátých letech prodeje klesaly, a proto se Packard spojil s mnohem větší společností Studebaker Corporation v naději, že sníží své výrobní náklady. Nový Packard-Studebaker se stal čtvrtým největším výrobcem automobilů v zemi. Studebaker se však také potýkal s problémy, a nakonec se vzdal všech svých vlastních velkých vozů i Packardu.

V roce 1956 tehdejší prezident společnosti Packard-Studebaker James Nance rozhodl o pozastavení výroby vozů Packard v Detroitu. Ačkoli společnost pokračovala ve výrobě vozů v South Bendu ve státě Indiana až do roku 1958, poslední model vyrobený 25. června roku 1956 je považován za poslední skutečný Packard.

Zdroj: History, Wikipedia

Podobné články

Doporučujeme

Další články