fb pixel Zákeřnost Českých drah v praxi: Zrušení zpáteční jízdenky a 1. třída pro seniory. Pracujícím to vadí – G.cz
Vyhledávání

Zákeřnost Českých drah v praxi: Zrušení zpáteční jízdenky a 1. třída pro seniory. Pracujícím to vadí

+ DALŠÍ 2 FOTKY + DALŠÍ 3 FOTKY

Vánoční prázdniny skončily a vše se vrátilo do běžných rutinních kolejí. Lidé, kteří pravidelně využívají služeb Českých drah, si všimli, že tuzemská národní železniční společnost už nenabízí zpáteční jízdenku. Ta zahrnovala i slevu ve výši 5 %, což samozřejmě cestující pobouřilo. I proto se rozhodli sepsat petici vůči tomuto kroku.

Martin Miko
Martin Miko 6.1.2020, 10:49

Obyčejný člověk bez aplikace si připlatí

„My, níže podepsaní, vyjadřujeme důrazný nesouhlas se zrušením zpátečních jízdenek u Českých drah od 15. prosince 2019. Z hlediska komfortu cestujících jej považujeme za chybný, nelogický krok, který zákazníky zatězuje jak organizačně (v případě záteční jízdenky jsou místo jedné jízdenky nuceni kupovat dvě), tak finančně (dvě jednosměrné jízdenky jsou nyní o nemálo procent dražší než bývala jedna obousměrná). To je zvlášť nekorektní v situaci, kdy stát vynakládá nezanedbatelné finanční prostředky na hrazení slev určitým skupinám obyvatelstva, kterým se tak jízdné v minulosti naopak výrazně zlevnilo,“ stojí v petici, za kterou stojí pan Jan Dlask, který žádá znovuzavedení zpátečních jízdenek. A není sám. Během pěti dnů tuto petici podepsalo přes 800 lidí a další přibývají.

Obyčejní lidé tak opět ostrouhají, zatímco slevy pro studenty a seniory poskytované státem rozšíří ČD pro cestující 1. třídy. Podle průzkumů s tímto rozšířením slev nijak překvapivě drtivá většina cestujících nesouhlasí. To v překladu znamená, že lidé, kteří plní státní kasu a popohánějí kolečko kapitalismu každoročně o něco rychleji, doplatí na nová pravidla našeho největšího dopravce. Místo toho, aby se ČD snažily vytvářet čím dál jednodušší a přehlednější systém pro cestující, tak je vše naopak. Jakmile nemáte mobilní aplikaci nebo zákaznickou kartu, za kterou musíte opět platit, tak máte prostě smůlu.

Navíc ČD přijdou v roce 2020 o 5 procent výkonů a zároveň se sníží počet vlaků, ve kterých budou moct zákazníci vytvořit síťové jízdenky Českých drah. Přesto však ceny budou stejné jako v roce 2019. Za celoroční IN100 opět zaplatíte 19 900 korun. Totožná bude cena u celodenních a letních jízdenek.

Na druhou stranu však dopravu posílí soukromí dopravci. To zní sice jako dobrá zpráva, jenže při složitějším přestupování bude vše pro zákazníky opět jen sloužitější. Už od půlky prosince je v rámci pěti krajů uplatňováno vlastních tarifů. Jinde zas přestanou platit tarify ČD. A na některých místech pro změnu nebude možné koupit jízdenku v pokladně na stanici, ale pouze ve vlaku. Když to nevychytáte, tak se vám může stát, že si při koupi lístku ve vlaku zaplatíte přirážku za nákup jízdenky ve vlaku.

V rámci železniční dopravy snad nikdy nebyl větší zmatek, než je letos a nikdo se s tim nesnaží nic dělat. Určité skupiny lidí jsou zvýhodňovány, zatímco jiné neustále jen připlácí a připlácí. A do toho všeho zrušení zpáteční jízdenky, které využijí především lidé, kteří jezdí do práce vlakem.

A co si myslíte o stavu železniční dopravy vy? Je podle vás správné neustále něco rušit a měnit k horšímu? Podle nás rozhodně ne.

Podobné články

Doporučujeme

Další články