Oblíbení ministři z hnutí ANO nejspíš brzy skončí
Nic netrvá věčně a v této době nemají své pracovní místo jisté ani mediálně známí ministři, kteří ve své pracovní době prosazují práva mobilních operátorů nebo nestaví dálnice. Podle velmi důvěrných informací, které uvádí pondělí vydání MF Dnes, totiž premiér chystá výměnu ministryně průmyslu a obchodu a ministra dopravy. Ministr Ťok však prý odejde dobrovolně. Otázkou však je, co doopravdy stojí za jejich odchody.
Co se týče Novákové, můžeme se domnívat, že za vše mohou její názory na cenu dat v Česku, které jsou sice jedny z nejdražších v Evropě, ale podle ní si za to můžeme sami, protože data nepoužíváme. Její výrok "Za drahá mobilní data si Češi mohou sami" se stal terčem mnoha vtípků a internetových koláží. Sice se díky tomu dostala do podvědomí potenciálních voličů, jenže v negativním kontextu, což je v jejím případě spíše na škodu. Zastávat se mobilních operátorů, kteří se dlouhá léta vymlouvají na "specifický" český trh, a proto se stále nehodlají vzdát svých tučných marží, se zkrátka jen tak neodpouští. Na druhou stranu touto mediální kauzou popohnala vládu k novelizaci zákona o elektronických komunikacích, která vznikla v podstatě během čtyř dnů. Takže díky Novákové se stalo to, že se dočkáme nižších pokut při předčasném ukončení smlouvy a zkrácení doby přenesení čísla při odchodu k jinému operátorovi.
Ministryni Novákové se rovněž nepovedla společná schůzka ministerstva průmyslu s investory z Číny a Tchaj-wanu. Zástupci Tchaj-wanu byli na žádost čínského velvyslance nuceni toto setkání opustit. Prostřednictvím svého náměstka Vladimíra Bärtla Marta Nováková požádala tchaj-wanské zástupce, aby odešli, za což rovněž čelila kritice, jelikož tím ministryně ohrozila naše obchodní vztahy s Tchaj-wanem.
Naproti tomu Ťok měl prý odejít sám a dobrovolně. Pravděpodobně neunesl vlnu kritiky v souvislosti s nedostatečným stavěním silnic a dálnic, ačkoliv bylo lidu v rámci kampaně ANO slibováno, že se bude stavět jako nikdy. Jenže tuto zprávu už stihl v pondělí dementovat. "Já to považuji za aprílový žert," komentoval svůj údajný odchod.
Na Ťoka se snesla kritika i v rámci "stojící" dálnice D1, kterou okomentoval tím, že sníh v půlce prosince nečekal. Do toho všeho si k aktuálním kauzám připočtěme události, které se týkají výběrového řízení firmy, jež bude spravovat výběr mýta na českých dálnicích.
Zásadní otázkou je, kdo tyto dva důležité lidi nahradí. Prozatím nejsou žádní kandidáti, takže uvidíme, co ukáže čas.
A zde vás potěší, že komunisté nejen špatně hospodaří, ale i vymírají.