Předvolební kampaň může mít mnoho podob. Nedílnou součástí bývá kontaktní kampaň, během níž se před volbami zástupci jednotlivých stran rozjedou po republice, kde se setkávají s voliči. Pro objíždění regionů se před letošními volbami do Poslanecké sněmovny rozhodla i Česká pirátská strana. A jak už u Pirátů bývá zvykem, jejich pojetí kampaně se poněkud vymyká běžné praxi politických stran.
Piráti nejprve uskutečnili několik happeningů na místě pro ně příznačném - na lodi. Setkání s voliči probíhala na palubách lodí, nicméně po vodě člověk Česko neobjede a tak se na zbytek kampaně museli uchýlit na silnice. I to nicméně pojali originálně. Zástupci strany budou republiku objíždět v autobusu původně určeném pro přepravu vězňů.
Karosu s typickým fialovým pruhem na boku Pirátům zadarmo zapůjčil soukromý sběratel. Netradiční vozidlo si Pirátská strana zvolila i proto, že jeho vzhledem chtějí poukázat na často kriminální praktiky některých tradičních politiků, kteří by podle nich do podobného autobusu patřili. Autobus je proto ozdoben karikaturami například Andeje Babiše, Davida Ratha, Petra Nečase nebo Miroslava Kalouska.
Co na pirátské kampani zaujme ještě více než autobus pro mukly, je skutečnost, že kvůli jeho řízení si jednotliví členové strany udělali řidičské oprávnění na skupinu D a budou se tedy po Česku vozit sami navzájem. Piráti toto rozhodnutí glosují tak, že kampaň berou tak trochu jako rekvalifikaci a upozorňují i na fakt, že řidičů prostředků hromadné dopravy je nedostatek. Pokud je autobus nedoveze do Sněmovny, kam by se Piráti dostali historicky poprvé, mohou po volbách alespoň třeba usednout za volant.
A TADY si přečtěte, že britská královna uvažuje o abdikaci.