Donald, Ivana a pizza
Donald Trump byl, je a vždy bude výstřední a excentrická celebrita. Dávno předtím, než se stal prezidentem Spojených států, plnily zprávy o jeho veřejném i soukromém životě přední stránky bulvárních plátků - a nejen těch. Asi nejvíc se o něm v minulosti psalo v první polovině 90. let, kdy se divoce rozváděl se svou první ženou Ivanou. Podnikatelský pár, který v 80. letech patřil k pomyslným "vůdcům" newyorské smetánky, veřejně oznámil, že manželství končí, v roce 1991. Důvod? Donald navázal poměr s herečkou Marlou Maples, se kterou ho seznámila sama Ivana, a která se posléze stala jeho druhou manželkou. Když to vyšlo najevo, všechny bulvární noviny a magazíny, které byly v New Yorku tehdy k dostání, psaly jen o tom, a to nepřetržitě po dobu 9 dní. Slavná bulvární sloupkařka Liz Smith se tomu tématu věnovala dokonce plné tři měsíce.
Donald a Ivana na sebe totiž navzájem naházeli spoustu špíny, zásadní bylo především Ivanino obvinění bývalého ze znásilnění, ačkoliv se později ukázalo, že to myslela spíše obrazně, než doslova ve smyslu trestného činu. Ti dva prostě milovali drama.
Ačkoliv dnes spolu vycházejí víceméně dobře, a to i kvůli společným dětem, tehdy se to táhlo dlouho, v podstatě až do roku 1995, kdy už oba měli dávno jiné partnery. Ivana tehdy vydala knihu s názvem Best Is Yet to Come: Coping with Divorce and Enjoying Life Again, kde se se čtenáři podělila o zkušenosti s koncem manželství (některé z těch rad a mouder opravdu stojí za to - třeba, že každá žena, která na to má, by si jednou či dvakrát do roka měla dopřát pobyt v lázních).
Především se ale stalo něco, co nikdo nečekal - celá Amerika věřila, že neexistují dva lidé, kteří se navzájem nesnáší víc než ex-Trumpovi. Oni spolu ale natočili reklamu, která vešla do historie PR a marketingu jako jeden z nejbizarnějších a nejúčinnějších spotů vůbec. Ano, jedná se o slavné video společnosti Pizza Hut, jehož cílem bylo propagovat speciální, sýrem plněné okraje na pizze. Neznáte? Poznáte!
Pro Pizza Hut byly sýrové okraje novinkou, kterou se jim vůbec nedařilo prodávat (což osobně moc nechápeme, protože sýrové okraje jsou ve světě junk foodu absolutní špica). Firma potřebovala vymyslet účinnou reklamu. Pár chytrých hlav přišlo s nápadem zakomponovat do toho nějaké celebrity, které jsou známé tím, že dělají věci tzv. "the wrong way" - z čehož se později stal i slogan kampaně. A pak někoho napadlo, že asi nikdo není víc proslavený skandály, než právě Ivana a Donald ex-Trumpovi. Firma je oslovila, ale nikdo nevěřil, že by na to někdy kývli. A světě div se; oni ano.
A tak vznikla krátká, veskrze devadesátková nahrávka, kde si dva boháči v luxusním apartmá (má připomínat pokoje hotelu Plaza, který Trumpovi vlastnili, ale přišli o něj v roce 1992) dopřávají pizzu, ale jedí ji tím špatným způsobem - nejdřív okraje! Kontroverzní je závěr reklamy, kde se Ivana ptá, jestli si může dát poslední kousek, ale Donald ji zarazí a připomene jí, že má právo jen na polovinu. Ano, je to odkaz na jejich rozvodové vyrovnání, se kterým Ivana absolutně nesouhlasila a odmítala ho s tím, že je to vulgární, nicméně Trump řekl, že pokud to tak nenatočí, tak nebude nic.
Jakkoliv bizarní a srandovní se to může stát, ale díky tomuto spotu dokázal Pizza Hut během jednoho roku na sýrových okrajích vydělat 300 milionů a právě díky nim se z firmy posléze stal mezinárodní řetězec s miliardovým obratem. Jó, v devadesátkách byl prostě svět ještě v pořádku.