O zásadní dopravní revoluci se zasloužil František Křižík, který postavil první dráhu svého druhu. Jednalo se o elektrickou dráhu, měřící 800 metrů, vedoucí z Letné k Výstavišti. O pár let později začala vytlačovat koňské dráhy, když pan Křižík zavedl několikakilometrovou linku spojující Libeň a Vysočany.
Počátkem dvacátého století už šel vývoj rychle kupředu. Také se změnila strana, po které se jezdilo. Roku 1939 se začalo jezdit vpravo.
Na počátku šedesátých let se začaly sériově vyrábět tramvaje typu T3, které v různých modifikacích jezdí po Praze do teď. Ty jsou v posledních letech postupně nahrazovány vozy z dílny Plzeňské škody Holding s designem Porsche.
V roce 1885 připomínala tramvaj spíše jezdící výletní stánek. Tažená byla koněm.
První elektrická tramvaj v Čechách jezdila ze Stromovky na Letnou na začátku devadesátých let 19. století. Dráhu postavil František Křižík.
V roce 1896 jezdila Prahou z Libně do Vysočan motorová tramvaj soukromé elektrické dráhy Františka Křižíka. V roce 1907 dráhu odkoupily pražské Elektrické podniky (dnešní Dopravní podnik).
Tramvaj Královských Vinohrad, jež byly kdysi samostatné město, v roce 1897.
Salonní motorový vůz vyrobený z propagačních důvodů firmou Ringhoffer měl atypické uspořádání interiéru se stolky a křesílky. (1901)
V roce 1907 převzetím Elektrické dráhy Praha – Libeň – Vysočany Elektrické podniky dovršily svůj monopol nad tramvajovou dopravou. Na fotce dvounápravová tramvaj Elektrických podniků.
Typický motorový vůz z počátku 20. let 20. století, podobné jezdily už během první světové války.
Typická tramvajová souprava z roku 1930 s prvním pražským alespoň částečně nízkopodlažním vozidlem – vlečným vozem se středním vstupem, přezdívaným „krasin“. Takové soupravy jezdily až do roku 1974.
Tramvaj typu T1 zahájila další období pražských tramvají. První tramvaj se objevila v roce 1951. Vozy v Praze jezdily až do roku 1982.
První prototyp nejrozšířenějšího vozu v Praze, sériové dodávky té-trojek začaly v roce 1962.
Souprava vozů T3 na lince č. 29 v zastávce Muzeum kolem roku 1972.
Hezký vůz, ale ve skutečnosti neúspěšný typ z ČKD, který měl četné závady a nebyl nakonec schválen do trvalého provozu. Nízkopodlažní model RT6N.
Vůz KT8D5 č. 9002. Jezdí od dubna 2005.
Plzeňská Škoda Transportation oficiálně představila novou plně nízkopodlažní tramvaj Škoda 15T ForCity určenou pro Prahu. Autorem designu soupravy, kterých má v hlavním městě do deseti let jezdit 250, je Patrik Kotas.
A ZDE si můžete prohlédnout první elektromobil, který představila Škodovka.