Hřib vs. vozíčkáři
Zrušit část autobusové linky, která slouží vozíčkářům od roku 1995, tedy 24 let, si nedovolil ani pražský magistrát v čele s Krnáčovou. Ovšem ten současný, který sliboval nápravu škod a poctivou práci pro město, se toho z důvodu úspor a nevytíženosti nebál a nyní se mu to vrací jako bumerang. Na konci června 2019 se totiž vedení Prahy rozhodlo zkrátit zvláštní autobusovou linku H1 o úseky Náměstí republiky a Černý Most, což desítkám vozíčkářů fatálně ztížilo život.
Jen si vzpomeňme na programové prohlášení trojkoalice Piráti, Praha Sobě a Spojené síly pro Prahu, která slibovala, že se v budoucnu chystá pomáhat zvyšovat bezbariérovitost městské hromadné dopravy a zároveň zvyšovat komfort pro všechny, kteří MHD využívají. Místo toho ovšem zrušila autobusovou linku H1, což vysvětluje tím, že ji využívá málo lidí a stojí to peníze. Do toho všeho se navíc ohrazuje, že má Pražský dopravní podnik nedostatek řidičů a navíc na provoz linky musí vyčlenit dva autobusy. Ať vozíčkáři využívají jiné alternativy dopravy v Praze.
Náklady na tuto linku jsou vzhledem k rozpočtu města jen pouhým plivnutím do moře. Když se podíváte na to, kolik město vynakládá peněz na pořádání a dotování všemožných městských festivalů bez konceptu, jejichž náplní je vystoupení Kapitána Dema a pití piva místo toho, aby řešilo opravdové problémy, rozum skutečně zůstává stát.
Je hezké, že město na Silvestra nahradí ohňostroj videomappingem, který bude stát pod 2 miliony korun, ale co takhle místo toho vymyslet něco, co lidem doopravdy pomůže? Navíc se tu bavíme konkrétně o těch, kteří se nemohou bránit. Prohlášení, že mají invalidé na vozíku zkoušet jiný způsob dopravy, může vypustit opravdu jen ignorant s maximálěn prodlouženou míchou. Problém je především v přestupech, což pro vozíčkáře není tak snadné jako pro ostatní. Někdy jim to totiž prodlouží cestu i o hodinu.
Lidé v diskuzích se samozřejmě bouří. „Hlavně, že všichni řeší sochu Koněva...,“ stěžuje si jeden z diskutujících a není jediný. Primátor Prahy si dokonce vysloužil nelichotivou přezdívku Hřib satan, což se mu asi líbit nebude. Ale slovy klasika, naběhl si na to sám. Na druhou stranu, nebuďme tak přísní. Ačkolvi primátor je hlavní tváří Magistrátu, v tomto konkrétním případě je asi třeba ukazovat prstem spíš na jeho náměstka pro dopravu Adama Scheinherra z Praha Sobě.
Nepřijde vám zvláštní, že linka H1 fungovala bez problémů od roku 1995 a teprve až v roce 2019 si někdo všiml, jak moc je to neefektivní spoj? Ano, také nám to nedává smysl. Něco nám říká, že čas ještě vyjeví, v čem je skutečně zakopaný pes.
A zde se dozvíte, že za 30 let budou za třetinu všech dopravních nehod zodpovědni senioři.