fb pixel
Vyhledávání

8 zásad úspěšného českého televizního seriálu

Tuzemská televizní tvorba není nijak zásadní, ale průměrnému nenáročnému divákovi to stačí.

Dominik Landsman
Dominik Landsman 14.4.2016, 16:36

Jak vytvořit úspěšný televizní seriál, který dokáže udržet přikované k televizi statisíce lidí? Není to nic náročného.

1. Musí to být na pokračování

Jestliže Vladěna podvedla Karla s řidičem sanitky během resuscitace Radky, která dostala infarkt, když se dozvěděla, jaké nízké hodnocení má ten seriál na ČSFD, je divák zvědavý, jak situace dopadne. Právě proto netrpělivě očekává další díl, aby zjistil, jestli Vladěna s řidičem sanitky otěhotní.

Úspěšný seriál si nemůže dovolit začít nový díl bez návaznosti na díl minulý.

2. Musí tam hrát Petr Rychlý nebo Dana Morávková

Ustupující vlasový porost nebrání Petru Rychlému v tom, aby dokázal svým přirozeným přehráváním oslovit nenáročného diváka.

Dana Morávková tam být musí, protože to je prostě Dana Morávková. Na těchto dvou hvězdách se dá postavit celý seriál.

3. Nesmí to být vtipné

Respektive ne moc. I když to má být například komediální seriál, je potřeba, aby tam toho humoru moc nebylo. A když jo, aby byl předvídatelný, recyklovaný a trapný. Běžný divák není připraven na opravdu dobrý humor a mohl by se cítit zmatený a ukřivděný.

Když už tam cpát humor, tak takový, který nikoho neurazí, nikoho se nedotkne a není vtipný.

4. Epizodní role aktuálně známých lidí

V případě, že běží například Superstar, je potřeba svézt se na vlně dočasné popularity. Je potřeba neprodleně jednat a dosadit do epizodní role nějakého oblíbeného finalistu. Že neumí hrát? No a? To se v seriálu ztratí. Důležité je jednat okamžitě, protože ačkoliv tento týden se finalista těší velké oblibě, příští týden po něm už ani pes neštěkne.

5. Nesmí to být náročné

Seriál pro běžného diváka musí pomalu plynout. Žádné velké zvraty, protože ty by divák nepochopil. Pokud se ukáže, že jeden z hlavních hrdinů žije třeba dvojí život anebo prožívá vnitřní krizi, kterou vyjadřuje v jinotajích, tak divák okamžitě přepíná, protože ztrácí nit.

Jediné, co se tam může řešit, jsou vztahové věci, jako je nevěra, svatba nebo těhotenství. To má divák rád. S tím se ztotožní.

6. Musí to režírovat Adamec

Mistr řemesla a specialista na nekonečné spotřební seriály a televizní estrády, kde si herci vydělávají na hypotéky, Jiří Adamec, je zárukou, že pořad bude mít úspěch. Respektive, že pořad prostě bude.

Jirka se umí vcítit do potřeb běžného diváka. Ví, co chce a co potřebuje.

7. Scénář musí být debilní

Jak už bylo řečeno, je třeba držet se výhradně vztahových věcí. Dialogy musí být stupidní a těžko uvěřitelné. Postavy se musí chovat hrozně vážně a pitomě.

8. Jeden z herců musí onemocnět

Důležité je, aby během vysílání seriálu některý z oblíbených herců dostal například rakovinu. To je pak píárko jako kráva a lidi se na seriál budou dívat jako diví.

Zásadní je, aby herec neumřel, ale uzdravil se a s velkou pompou se do seriálu vrátil. To je pak slávy a radosti. Divák má pocit zadostiučinění a cítí, že svět ještě není tak v prdeli, jak si původně myslel.

A TADY se můžete podívat na 28 seriálů z devadesátek, na které nostalgicky vzpomínáme.

Podobné články

Doporučujeme

Další články