Škodovka, žigulik, wartburg: Vzpomínáme na motorismus za totality – G.cz
Vyhledávání

Škodovka, žigulik, wartburg: Vzpomínáme na motorismus za totality

Petra Švejstilová
Petra Švejstilová 6.12.2016, 12:44

7. 1. Časy dávno minulé...

Dnes má automobil skoro každý. Výrobci se předhánějí v tom, jak zákazníka nalákat. Ale vždy tomu tak nebylo. Pamatujete na doby, kdy se na nový vůz čekalo například i několik let? Vzpomenete si ještě vůbec na poloprázdné silnice bez aut? Dneska si připomeneme, jak to s auty vypadalo za socialismu.

1. Časy dávno minulé...

6. 2. Těžká poválečná doba...

Na počátku 50. let měl vůz obrovskou hodnotu a koupit jste si ho mohli leda tak na "poukaz". To člověk dostal tzv. poukaz od zaměstnavatele, který mu ovšem nezaručoval nový automobil, pouze se jednalo o jakési povolení, že si dotyčný automobil MŮŽE koupit. Co je ještě zajímavé, je fakt, že v tu chvíli jste se nestali majiteli auta, ale pouze držiteli. Majitelem auta zůstával nadále stát. Vše se změnilo v roce 1958...

2. Těžká poválečná doba...

5. 3. V roce 1958 si automobil již mohl koupit každý... Kdo na to měl.

Ale! Na nový vůz se čekalo i několik let (jeden extrémní případ - ve východním Německu jste mohli například na trabanta čekat i neskutečných 13 let). Nikoho tohle nekonečné čekání nebavilo a tak se začínala zvyšovat popularita vozů ojetých. Které ale byly dražší. Ano, slyšíte dobře. A to i o 40 až 60 tisíc korun. Důvod je jednoduchý, chtěli jste mít auto hned? Tak jste si museli připlatit!

3. V roce 1958 si automobil již mohl koupit každý... Kdo na to měl.
Zobrazit další

Podobné články

Doporučujeme

Další články