Pod vlak se neskáče
Vzhledem k tomu, že nás Čechů je zhruba 10 a půl milionu, není žádným překvapením, že si ročně vezme život asi 1 500 našich občanů. Každý má právo se svým životem naložit jak chce a je jeho svobodná volba, jestli bude 40 let pracovat ve fabrice a pak 10 let hnít v gauči u TV Barrandov, nebo se prostě rozhodne, že si vezme život. Proč ne.
Teď ale menší zamyšlení pro sebevrahy samotné. Předtím, než toto rozhodnutí učiníte, měli byste brát v potaz i ostatní lidi, kteří někam jedou či spěchají a chtějí žít obyčejný český život plný zábavných činností, jako je honba za kariérou, výletování, vydělávání peněz nebo vysedávání v hospodě. Tito lidé chtějí normálně fungovat, tak proč jim narušujete den skokem pod vlak? Věděli jste, že existují i jiné a mnohem lepší způsoby, jak se zabít? Co takhle se předávkovat prášky na spaní nebo skočit ze skály někde v přírodě? Takovýchto variant existuje mnoho, fantazii se meze nekladou.
Proč si tolik sebevrahů ročně vybírá jako způsob své smrti skok pod vlak nebo metro? Vždyť z dotyčného zbude jen neforemná hromada krve a vnitřností, takže tím zaměstná hromadu lidí, kteří ho budou muset hodiny uklízet, čímž naštve další stovky a tisíce cestujících, kterým zpozdí dopravní spoj. Opravdu vám to, milí sebevrazi, za to stojí, aby se na vás po vaší smrti vzpomínalo ve špatném? Mnohem lepší bude, když se o svůj život v klidu připravíte doma, kde vás v klidu a míru opláčou a olitují vaši nejbližší.
Uvědomujete si, kolika lidem způsobíte problémy a kolik lidí tím pobouříte, když skočíte pod nějaký prostředek hromadné dopravy? Jasně, rozumíme, že do tohoto rozhodnutí se pouští jen ti, kteří se nacházejí v tíživé životní situaci nebo mají těžkou duševní poruchu, ale v těchto případech může pomoci návštěva psychiatra. A v situaci, že ani tohle nepomůže, nechte se hospitalizovat v léčebně. Váš život nám je jedno, ale vlaky a metra zkrátka musí jezdit na čas, i kdyby na chleba nebylo.
A zde si myslíme, že důchodci by neměli řídit automobil, protože jsou nebezpeční nám mladým lidem.