Mnozí máme ještě v živé paměti kauzu „černoch v Lidlu“. Když se v lednovém letáku německého obchodního řetězce objevil černošský model, který měl na sobě nabízené sportovní oblečení, vyvolalo to u české veřejnosti pozdvižení. Lidl čelil kritice, že násilně cpe lidem multikulturalismus a podsouvá jim formou černošského mladíka v letáku nucenou lásku k uprchlíkům. Nyní Lidl opět šokoval, když v rámci řeckého týdne, který probíhá v belgických provozovnách řetězce, odstranil ze střech budov na propagačních fotografiích křížky. Obě kauzy se na první pohled jeví podobně, ale je mezi nimi jeden výrazný rozdíl.
V případě černocha z letáku se v Češích zvedla vlna primitivního rasismu přiživovaného nesmyslnými konspiračními teoriemi. Lidl nikomu nevnucoval žádnou multikulturní lásku, jen z pozice německého řetězce působícího po celé Evropě na nafocení svých výrobků angažoval mladíka jménem Alpha Dia, který dlouhodobě žije v Hamburku a živí se modelingem. Barva jeho pleti nemá žádný zvláštní význam, černoši v Evropě prostě žijí, a to nejen v Hamburku nebo třeba na jihu Francie či ve Španělsku, ale i v Česku.
Ostatně u nás k dlouhodobě nejoblíbenějším moderátorům patří Ray Koranteng a mezi mladými politiky těžko nalezneme populárnější tvář než Dominika Feriho. Kdyby jeden z nich nafotil reklamní kampaň na vlastně jakoukoliv módní značku, byla by to indoktrinace multikulturalismem? Pochopitelně že ne. Stejně jako když na nás v obchodech shlíží z plakátů třeba golfista Tiger Woods nebo boxer Floyd Mayweather. Nikdo neřeší, že jsou černoši, tak proč to řešit u profesionálního modela černé pleti, který není v daném případě, se vší úctou k jeho povolání, ničím jiným než živým držákem na oblečení? Někteří lidé mají odlišnou barvu pleti, a komu se to nelíbí, ten má bohužel smůlu, protože jeho názor černochy beztak nevybělí.
S odstraňováním křížků ze střech je to ale něco úplně jiného. Zatímco umístění černošského modela do letáku je reflexí každodenní reality, kdy lidé černé pleti žijí mezi námi, ať už se nám to líbí nebo ne, pak to, co Lidl předvedl v rámci řeckého týdne, je naopak odstrašujícím případem toho, co se děje, když se realitu snažíme přetvářet a manipulovat s ní. Podle oficiálního vyjádření společnosti Lidl & Schwarz-Gruppe, která řetězec provozuje, jde o projev různorodosti, kde společnost odstraňuje náboženské prvky, aby se jiná náboženství necítila vyloučená. Pojmenováno pravými jmény, jedná se o politickou korektnost toho nejhlubšího zrna, která vedle přepisování minulosti velí přepisovat i současnost.
To, čeho se Lidl dopouští, je výsledkem dlouholeté intenzivní snahy takzvaných levicových liberálů normalizovat vše podle jejich smýšlení, v němž většinová společnost, v euroamerickém pojetí tedy bílí heterosexuální křesťané, jsou nositelem všeho zla a útlaku. Již nejde o ochranu menšin, ale o nepřiznanou nenávist k většině. Není to snaha „nevyloučit žádné náboženství“, nýbrž naopak snaha o vyloučení náboženství v Evropě dominantního, aby se náhodou někdo necítil uražen. A rozhodně to nejsou židé, buddhisté nebo hinduisté, kteří se pobuřují nad křesťanskými symboly. Když z loga fotbalového Realu Madrid zmizel křížek na královské korunce, bylo to sice stupidní, ale jednalo se o úlitbu sponzorům z islámských zemí. Když ale křížky odstraňujeme ‚jen tak‘ z fotek budov, které s nimi byly postaveny, popíráme sami sebe.
Jednání řetězce Lidl se ničím neliší od jednání komunistů první poloviny 20. století, který z fotografií Josefa Stalina odretušovávali nepohodlné nepřátele režimu. Nijak se ve své podstatě neliší od demolování neislámských památek teroristy z ISIS a je stejně stupidní jako volání levicových aktivistů po odstraňování soch a portrétů lidí, kteří se jim z pochybných důvodů znelíbili. Schopnost přijmout realitu by měla být vlastní všem lidem bez ohledu na barvu pleti či vyznání. Pokud se ale někdo rozhodne pro ohýbání reality ve svůj prospěch, vydává se přímou cestou do pekel, která už ani není dlážděna dobrými úmysly, ale jen politicky korektní propagandou.
Černocha z letáku si můžete s humorem připomenout zde.