fb pixel RECENZE: Tvůrci Zombielandu 2 po deseti letech vsadili na to, co už jednou fungovalo, ale ničemu to nevadí – G.cz

RECENZE: Tvůrci Zombielandu 2 po deseti letech vsadili na to, co už jednou fungovalo, ale ničemu to nevadí

Kdo by to byl řekl, že od premiéry hitovky Zombieland uplynulo už 10 let? Málokdy se stane, aby si fanoušci na tvůrcích nějaké kultovky vyloženě vydupali pokračování, tady to ale klaplo, a tak se nyní v českých kinech objevuje Zombieland 2. Je to dobrý film? Vlastně ani ne. Ale stála ta dekáda čekání za to? Rozhodně ano.

Kateřina Horáková 25.10.2019, 09:58

A kdo si to dá ještě jednou?

Pamatujete si, jak někdy asi tak před rokem na sociálních sítích frčela 10-Year Challenge? Bůhví proč z toho byl hit, které řada firem neváhala využít k propagaci sebe, svých služeb nebo výrobků. A svezli se s tím i tvůrci Zombielandu, už kultovní zombie komedie z roku 2009, ve které zářil především Woody Harrelson, ale třeba i před-oscarová Emma Stone. Režisér Ruben Fleischer a scenáristé Rhett Reese a Paul Wernick tehdy vypustili plakát k původnímu filmu v koláži s v podstatě identickou fotkou - jen herci na ní byli o cca dekádu starší a za názvem snímku se skvělo krásné číslo 2. Originální způsob, jak fanouškům vzkázat: "Dobře, vydupali jste si to, tak my vám to teda dáme," co říkáte?

Ano, druhý Zombieland s podtitulem Rána jistoty je veskrze fanouškovskou záležitostí a to zřejmě nejen pro řadového diváka, ale i pro tým, který za ním stojí. Z Woodyho Harrelsona je uznávaná hvězda thrillerů, Emma Stone má Oscara, Fleischer natočil Venoma a Reese s Wernickem okusili megaúspěch, když napsali oba díly Deadpoola. Celá "Zombieland parta" se za těch 10 let kariérně posunula hodně daleko, takže máme pocit, že jiný důvod pro návrat do světa jednoduché komedie než nostalgii zřejmě neměli.

Osatně, nedá se říct, že by si Fleischer a spol. nějak zvlášť lámali hlavu s inovacemi. Vlastně jen vzali to, co fungovalo v jedničce, sepsali hromadu gagů, které tak nějak poslepovali dokupy, přikořenili to několika novými groteskními postavičkami et voilá - druhý díl kultu byl hotov. Takže ne, nedá se říct, že by byl Zombieland: Rána jistoty zrovna dobrým filmem. Až na to, že je - pokud to máte rádi.

A u filmů tohoto typu se na nic jiného než sentimentální osobní vazbu moc hrát nedá. Několik chytrých narážek, kvalitní fóry ve snesitelně vyrovnaném poměru k těm méně povedeným, vždy vynikající Harrelson, efektní akční scény s bizarními způsoby zabíjení zombíků, to všechno divák chce, očekává a taky to dostane. Zombieland 2 je zábavnou oddechovkou, která, kdyby vznikla krátce po jedničce, by totálně vyhořela. Díky desetiletému odstupu ale tvoří důstojné pokračování, které si sem tam o líném víkendovém odpoledni rádi pustíte znovu. Nerdi mohou jásat - dva Zombielandy teď tvoří novou dvojici, na které lze postavit velmi příjemný filmový minimaraton.

A tady čtěte o jiné filmové novince v českých kinech: komedii Poslední aristokratka.