fb pixel RECENZE TISKOVKY: Sejde se učitel, farmář a influencer... – G.cz

RECENZE TISKOVKY: Sejde se učitel, farmář a influencer...

Zdroj: TOP09

Dnešní briefing po jednání s vládou nepatřil mezi nejvydařenější projekty sezóny, přesto jsme se rozhodli na počin koalice SPOLU podívat hlouběji. Přeci jenom jsou v této sestavě na scéně relativně noví.

Jan Studnička
Jan Studnička 18.2.2021, 09:49

Levná klasika

Když v roce 1977 George Lucas natáčel Star Wars, rozhodl se pro velice klasický způsob filmování. Široké záběry, statická kamera, takový tradiční Hollywood. Důvod k tomu byl jasný. Lucas představoval divákům úplně nový svět, nová pravidla a samozřejmě v neposlední řadě i naprosto revoluční technické triky, které nikdy nikdo do té doby neviděl. Nepotřeboval, aby je mátl ještě nějaký inovativní způsob natáčení záběrů, subjektivní kamera a podobně. Ten klasický způsob filmaření držel lidi u země. A podobně fungoval obraz i na dnešním briefingu ohledně jednání opozice s vládou. Ze všeho, co bylo řečeno, nám šla hlava kolem, ale aspoň ta statická a pevná kamera nás trochu uzemňovala.

A tím se dostáváme k samotnému ději a způsobu, jakým byl odvyprávěn. Dozvěděli jsme se, že vláda při chystání pandemického zákona ustoupila návrhům opozice, což nejspíš diváka potěší, ale taky byl tenhle fakt odvykládán hned na začátku, takže se napětí na zbytek tiskovky vypařilo. Tomu se v angličtině říká „lazy writing“. Je to jako kdyby na začátku filmu dostal Joker mrtvici a Batman by se pak další dvě hodiny prostě poflakoval po Gothamu.

Team-up

Tomu rozhodně nepomohl ani fakt, že na plátně bylo v kteroukoli dobu příliš mnoho postav a velká část z nich neměla po většinu času co dělat. Ve srovnání s tiskovkou Pirátů, což byla v podstatě dredatá one man show Ivana Bartoše, tak působil SPOLU briefing podivně nafoukle a přespříliš ambiciózně. Dominik Feri v celém výstupu působil jako Hawkeye koalice s jednou malou scénou, která má odůvodnit jeho existenci v týmu například. A radši ani nezačínám o nějaké kooperaci. Proč jsou postavy v týmu, když mluví postupně?

A pak jsou ve hře takové podivné příběhové nestálosti, jež nejsou zrovna plot holes, ale ubírají celkovému zážitku. OK, hlavním záporákem měla být vláda, že? Jenže ta se nakonec s opozicí dohodla a jediný, kdo byl proti současnému znění pandemického zákona, byla SPD. Má to jako foreshadowat záporáka pro pokračování?

Dnes se totiž bude ve sněmovně jednat o tom, dokdy zůstane nouzový stav, který teď máme. SPOLU ho chce udržet do chvíle, kdy vejde v účinnost pandemický zákon. Okamura už se ale nechal slyšet, že ho chce shodit jako protiústavní co možná nejdřív. A pořád zůstává otevřená otázka kompenzací, pro něž sice pandemický zákon připravuje rámec, ale neřeší je do detailu. A přestože je zlý ninja tak trochu klišé, vlastně se těšíme, až jim do plánu hodí katanu. Nebo vidle. Je to pořád moravský ninja.

Dvě hvězdy z pěti, nic moc tiskovka. Když si sladí roušky, můžou aspirovat na třetí hvězdu.