fb pixel
Vyhledávání

Psáno našeptávačem: To nejlepší z Google poezie míří ze sociálních sítí do knihoven

+ DALŠÍCH 8 FOTEK + DALŠÍCH 9 FOTEK

Google je zábavná věc. Každý den (většinou) mění logo na hlavní stránce, aby vám připomnělo nějakou zajímavou událost, nabízí odpovědi na vaše otázky a taky má našeptávač. Za ty roky se Google našeptávač naplnil neskutečným množstvím vpravdě bizarních dotazů. Před pár lety někoho napadlo udělat z toho humorný projekt na sociální sítě, jehož lokální mutace se pak dostala i do Česka. To se stalo před sedmi lety - a teď z toho bude kniha!

Kateřina Horáková
Kateřina Horáková 14.4.2020, 14:06

Google poezie všedního dne

Jedna ze stálic české internetové zábavy se po vydání e-knihy a představení vlastního merche odhodlala překonat další milník – oblíbené printscreeny zachycující vtipná, překvapivá či jinak zajímavá seskupení tipů na vyhledávání získají tištěnou verzi. Pod názvem „Google poezie: Psáno našeptávačem“ vyjde pečlivě sestavená sbírka toho nejlepšího ze sedmileté existence projektu na českém internetu, během nichž shromáždila přes 15 000 fanoušků na Facebooku.

„Půjde o ideální publikaci jak pro toho, kdo Google poezii lajkuje dlouhé roky, tak pro někoho, kdo neví, co to Google poezie nebo našeptávač je,“ tvrdí Tomáš Miklica, spoluzakladatel projektu a hlavní autor knihy. „Díky tomu, že jde o Google poezii v koncentrované podobě, představuje Psáno našeptávačem perfektní příležitost se s fenoménem seznámit. Fanoušci pak najdou v knize ucelený průřez těmi nejpovedenějšími objevy a zároveň něco navíc.“

Vedle Google poezie, která v době sestavení sbírky ještě nebyla publikována, je bonusovým obsahem zejména předmluva jazykovědce Karla Pioreckého z Ústavu pro českou literaturu a také rozhovor se zakladatelem Google Poetics, Finem Sampsou Nuotiem. Právě anglojazyčné Google Poetics bylo v březnu 2013 inspirací pro založení české variace.

Kampaň v karanténě

Projekt „Google poezie: Psáno našeptávačem“ podporuje coworkingová síť Impact Hub ČR a česká Google User Group (GUG.cz). Vedle toho ovšem projekt vstoupil i na Startovač, kde se v crowdfundingové kampani zatím podařilo vybrat více než čtvrtinu cílové částky 55 000 Kč. A to navzdory aktuální situaci.

„Pochopitelně jsme si položili otázku, jestli bychom neměli počkat, až pandemie přejde,“ přiznává Martin Toman. „Nakonec jsme dospěli k závěru, že je lepší se rozhodovat koronaviru navzdory. Distribuční a knihkupecké sítě v tuhle chvíli kolabují, ale každá nová knížka spíše pomůže trhu překlenout nepříznivé období. A věřím, že je lepší si například číst o chystané sbírce Google poezie než den za dnem počítat s novinovými titulky nakažené.“

Kampaň potrvá až do konce dubna, přičemž na podporovatele čekají odměny v podobě e-knih, slevových voucherů či tematických placek a triček.

Podobné články

Doporučujeme

Další články