fb pixel
Vyhledávání

Pivo je klenot, který nedáme: Češi svým alkoholismem zachraňují pivovary i hospody a restaurace

+ DALŠÍCH 5 FOTEK + DALŠÍCH 6 FOTEK

Češi v dobách koronavirové krize ukázali, že pivo je jejich klenot, který budou bránit, i kdyby venku létala vesmírná loď a mimozemšťané by zkoušeli ovládnout naši planetu. Kromě toho, že vzniklo hned několik webů, které podporují spotřebu piva, se i samotné restaurace a minipivovary nevzdaly, a i přes všechny překážky ukázaly všem svou flexibilitu a schopnost poradit si v každé situaci.

Martin Miko
Martin Miko 24.4.2020, 11:25

Češi bojují o svoje pivo

Říká se, že když je krize, tak se ukáže ten pravý charakter lidí a projeví se v nich ryzí solidarita. Český národ ji projevil v podstatě ihned po začátku karantény a na naše rodinné stříbro, tedy spíš zlatavý mok, rozhodně nezapomněl. Majitelé hospod ukázali, že se o sebe dokážou postarat i v těchto těžkých dobách. Vzniklo hned několik podpůrných webů, které mají jediný cíl. Pít pivo a podpořit hospody a restaurace v jejich fungování. A šlo to a stále ještě jde hned několika způsoby.

Prvním z nich je komunitní web malých českých pivovarů, který najdete na doméně zachranpivo.cz. Ten si vzal na starost tým pivovaru Kytín, který se s nástupem koronavirové krize rozhodl nenechat minipivovary na holičkách, a proto se rozhodli pomoct pivovarům zaevidovat jejich nabídku na jednotném webu. Kromě zařazení do seznamu je umožněno minipivovarům zaevidovat místo, podstránnku s informací o sortimentu a cenách a především evidenci množství piva, které je zapotřebí vypít. Pivní záchranáři tak mají dokonalý přehled o trpících pivovarech. Celou galerii záchranářů je možné naleznout pod hashtagem #zachraňpivo.

Na základě této výzvy vznikl podobný web, který však nepodporuje pivovary, nýbrž hospody, které v době koronaviru trpí ze všech nejvíce. Je pravda, že ty, které vaří, mohou vydělat na rozvozu jídel a jiné zas na prodeji piva s sebou do kelímku nebo PET láhve, ale jde to i jinak a mnohem líp. Důkazem je web zachranhospodu.cz, díky kterému mohou hospodští zaregistrovat svůj podnik. Vy si pak vyberete oblíbenou hospodu ve vašem městě a koupíte si voucher v libovolné hodnotě. Váš příspěvek poputuje přímo majiteli podniku, a až se podnik otevře, tak vy svůj voucher využijete ke koupi piva.

Dalším možností je samozřejmě využít roky ověřený crowdfundingový portál HitHit.cz, který při této příležitosti spustil podpůrný program s názvem Antivir. I zde hospodští registrují svoje podniky a žádají o podporu od svých návštěníků. Opět jde o formu jakéhosi předprodeje. Majitelé hospod a restaurací nabízejí za příspěvky odměny v patřičné hodnotě. Někdy může jít o poděkování a jindy dokonce o grill párty pro deset lidí.

Nejdůležitější je však to, jak se k celé věci postaví samotní majitelé hospod , restaurací a minipivovarů. V následující galerii si ukážeme pár podniků, které se rozhodly to nevzdat a bojovat i v karanténě.

Jak jste podpořili vaši oblíbenou hospodu vy? Někdy si stačí jen koupit pár piv z lokálního minipivovaru nebo si objednat denní menu z lokální restaurace, protože až tohle všechno skončí, tak se může stát, že už tam nebude.

Podobné články

Doporučujeme

Další články