Cílem jakékoliv reklamy je, aby se o vás mluvilo. Jiné to není ani v bankovním sektoru. Různých bank u nás působí několik desítek a je tedy pochopitelné, že se reklamou budou snažit získat co nejvíce klientů. Často tak banky do svých reklamních spotů najímají známé herce či jiné populární osobnosti. Fio banka vsadila na komika Jakuba Koháka, který s kozou Vlastou hrál již v několika humorných reklamách na danou finanční instituci. Nyní ale můžeme říct, že tváří Fio banky se stal dílem náhody někdo úplně jiný.
Na začátku týdne si u Fio banky založil transparentní účet prezident Miloš Zeman. Důvodem byla skutečnost, že Zeman se chystá v lednu obhajovat prezidentský mandát a kandidátům zákon ukládá povinnost transparentní účty vést. Konto, kde každý může sledovat jednotlivé finanční transakce, má již zřízené Michal Horáček, Jiří Drahoš nebo Marek Hilšer. Zemanův transparentní účet ale zcela vybočuje ze zažité představy o tom, jak by takovýto účet měl vypadat a fungovat.
Z transparentního účtu Miloše Zemana se živelným způsobem velmi rychle stalo svérázné diskusní fórum. Stačí poslat pouhý jeden halíř a do zprávy pro příjemce můžete uvést, cokoliv vás napadne. Vedle toho, že zde dochází k textovým střetům příznivců a odpůrců Miloše Zemana, naleznou se i lidé, kteří prostřednictvím transparentního účtu k prezidentské kampani prodávají televizi či ledničku, nabízí doučování cizích jazyků nebo dokonce hledají seznámení. Některé vzkazy Miloši Zemanovi jsou vtipné, kupříkladu k poslané koruně dovětek "Posílám milion, zbytek najdeš vlevo dole" jako narážka na kauzu článku Ferdinanda Peroutky, jiné vulgární, další pak přejí prezidentovi štěstí a provolávají smrt vlastizrádcům, sluníčkářům a pražské kavárně.
Účet, na kterém se prozatím nashromáždilo 217 tisíc korun, si žije vlastním životem. Lidé sdílí své příspěvky a komentáře, případně ty příspěvky, které jim přijdou nejvtipnější. Vedení Fio banky se musí radovat. Celý internet je zahlcen příspěvky o jejich bankovním produktu a o bance se mluví, aniž by na to ona sama zaplatila byť jedinou korunu. Z hlediska reklamy a marketingu došlo na naprosto ideální situaci. Stačilo jen, aby prezident dostál své zákonné povinnosti a o zbytek se postaral virální potenciál internetu. Tohle bude Kohák s kozou Vlastou těžko trumfovat.
A TADY si přečtěte, jak Miloš Zeman vyvrací spekulace o svém špatném zdravotním stavu.