fb pixel Nová škodovka se bude jmenovat Enyaq a nikdy jinaq – G.cz
Vyhledávání

Nová škodovka se bude jmenovat Enyaq a nikdy jinaq

+ DALŠÍ 2 FOTKY + DALŠÍ 3 FOTKY

Škoda dnes zveřejnila název chystaného SUVéčka, které poběží čistě na elektřinu. Jméno Enyaq neodkazuje na éterickou zpěvačku, ale na vstup Škody do nové éry. A Q už je v tuhle chvíli povinnost. Jednaq se dává všem SUV vozům, ale hlavně se to dobře pamatuje.

Jan Studnička
Jan Studnička 13.2.2020, 08:43

Sportovně užitqový vůz

Enyaq by měl v tichosti svého elektrického motoru vjet na trh koncem letošního roku a celý vůz by měl spadat do konceptu Vision iV, která má představovat celou rodinu Škoda elektromobilů. Koncept arty vypadají velice moderně a stylově… i když možná ne tak stylově jako Cybertruck pochopitelně.

Název modelu končí Qéčkem, protože tím se Enyaq zařadí vedle svých SUV kámošů Kodiaqa, Karoqa a ostatních. Celé jméno ale primárně vychází z irštiny, konkrétně ze slova Eithne, které se dá přeložit jako esence nebo duch. Princip. Slovo enya samotné pak znamená zdroj života. A tyhle všechny věci má Enyaq symbolizovat.

Zdroj života tím, že nepoběží na fosilní paliva a má ztělesňovat ducha i princip nového směru, kterým se chce Škoda vydat. Automobilka totiž předpokládá, že elektromobily budou do pár let představovat čtvrtinu jejich prodejů. Ostatně Evropská unie na elektromobilitu v posledních letech tlačí významně a velké automobilky dělají všechno proto, aby jí vyšly vstříc a zároveň zvládly na trendu vydělat. Kolem dálnic rostou nové a nové nabíjecí stanice, společnosti zpřísňují tarify…

Škodovky se jmenovaly všelijaq

Jméno Enyaq je tak mimořádně symbolické, ale motoristům se až tak nelíbí. V anketách se proti němu vyslovilo vždy kolem tří čtvrtin čtenářů. Škodovka začala se svým příznačným Qéčkem pro SUVéčka u Kodiaqa, protože tenhle medvěd se v jazyce původních aljašských indiánů jmenoval Taq uka’aq. A pak už to zůstalo. Ale většina názvů škodovek vycházela z latiny nebo kontextu vydání dané série.

Tak třeba Octávia byl osmý model, který vydal znárodněný průmysl (třikrát hurá), Favorit mluví sám za sebe, Popular taky. Rapid měl naznačovat, že je rychlejší než před ním vydaný Popular. Felicie zase měla být zase podobná Favoritu, ale jemnější a lepší. A třeba Fabia je prostě slovo, které se markeťákům líbilo, přestože nemá větší význam. A zdá se, že pro spoustu motoristů je lepší nicneříkající hezké slovo než hlubokým symbolismem obtěžkaný Enyaq.

Podobné články

Doporučujeme

Další články