fb pixel
Vyhledávání

Další pražský most se zavře kvůli opravě a my říkáme: nač se s tím s*át, rovnou zbourat a rozdělíme město na dvě půlky

+ DALŠÍ 3 FOTKY + DALŠÍ 4 FOTKY

Další pražský most je v ohrožení! O první červnové neděli se objevila zpráva, že Technická správa komunikací hodlá prověřit stav mostu Legií. Po rok trvajícím průzkumu a jeho vyhodnocení přijde na řadu oprava, která most zcela uzavře, i když jen na několik dní. Podle nás je to ale snaha dost zbytečná. Náhodou víme, že Petra D(em)olínka už svrbí prst nad detonačním tlačítkem, a tak bychom to urychlili a zbourali rovnou.

Kateřina Horáková
Kateřina Horáková 4.6.2018, 15:47

Pozor, letí dolů!

Poté, co se zřítila Trojská lávka, zprávu o jejímž havarijním stavu měla Technická zpráva komunikací (TSK) k dispozici dlouhou dobu před pádem, daly se kolem pražských mostů do pohybu věci vskutku nevídané. Byl uzavřen katastrofálně poničený Železniční most, dále most Libeňský a teď čeká rozsáhlá kontrola také most Legií, který by měl být v roce 2022 na základě výsledku studie opraven.

Hlavní postavou spojenou s těmito život v hlavním městě ztrpčujícími zásahy je od začátku náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD a řekněme si na rovinu, jeho postupy tázavě zdvihají nejedno obočí. Když si Pražané stěžovali na špatnou dopravní situaci na Žižkově, kde se zavřela jedna ulice, vzkázal jim Dolínek, že když ví, že je tam uzavírka, tak tam přece člověk při smyslech nepojede. To, že by nesl byť špetku odpovědnosti za pád lávky v Tróji, nikdy ani nepřipustil a korunu všemu nasadil bojem za to, aby se Libeňský most nechal rovnou zbourat a na jeho místě vyrostla kopie - tedy za řešení, které se moc nelíbí ani zastupitelům, ani památkářům.

Dolínek, kreativními lidmi z internetu zvaný Demolínek, to má ale na salámu a my si po těch měsících vlastně říkáme, že je nám to už taky buřt. Proč ztrácet roky a vyhazovat peníze za zkoumání mostu Legií, když by se dal taky rovnou zbořit? Bude to skvělá podívaná pro turisty a ani se místo něj nemusí stavět lávka nová.

Prostě rozdělíme Prahu na dvě městské jednotky - na Pra a Ha. Beztak se žižkohradští a letenští dost separují a vedou odvěký boj o to, čí břeh je ten lepší, vyhipstřenější, vyrekonstruovanější, vymóděnější, tak proč to jednou provždy neoddělit a nechat dvě části české metropole, ať si žijí samostatně. Pro případ, že by se snad náhodou někdo potřeboval dostat přes řeku, třeba nějací dva milenci ze znesvářených půlek, vždycky je tu přívoz, labutí šlapadla anebo možnost naučit se chodit po vodě. Podle Dolínkových představ o dopravě jsou všechny tři varianty stejně proveditelné, takže na co byste si chtěli stěžovat?

A tady si přečtěte, že Dolínek se po Praze vrhne ještě na demolici města Most.

TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články