Čím víc, tím líp
Hallelujah! Poté, co vyšlo najevo, že společnost Cambridge Analytica zneužila data 50 milionů uživatelů Facebooku k ovlivnění amerických voleb, lidé jakoby se probrali a začali si uvědomovat, co všechno na sebe na sociálních sítích práskají a že do toho také leckdo vidí.
Fotografie, printscreeny, zprávy, odstranění přátelé, statusy, ale třeba i telefonní seznam, hovory nebo sms, ke kterým může mít Messenger přístup, pokud si to neurčíte jinak... To vše si Facebook uchovává. Pokud vás to zajímá, v Nastavení FB si můžete svůj datový balíček stáhnout a prohlédnout si jej.
Přesně to v rámci průzkumu udělali redaktoři webu iRozhlas.cz a mimo jiné přišli na zajímavou věc. Novinář Michal Zlatkovský, který měl z testujících zdaleka největší objem dat, jelikož je na sociální síti až hyperaktivní, si všiml, že oproti kolegům má velmi nepřesný výpis reklamních témat.
Ta Facebook vybírá právě podle toho, co na něj sdílíte a co na něm sledujete. Zdá se tak, že čím jste aktivnější a obecnější, tím méně vás Zuckerbergův "špehovací" systém dokáže odhadnout, jelikož jeho standardní model zvládá pracovat hlavně s běžným uživatelem, který ho využívá základní způsobem, tedy především ke sdílení konkrétních věcí z osobního života.
Takže spamování zdar!
A tady něco o hnutí #deletefacebook.