„Je to pro nás veliká rána. Máme soudně nařízeno stáhnout z trhu všechny své vozy a na každém z nich odstranit logo. Toto bude v dohledné době nahrazeno logem novým, nicméně stále nevíme jakým. Nechápu, v jakém světě to žijeme. Stávající logo jsme využívaly řadu generací a nikomu to nevadilo. Až teď, v době prudérnosti a extrémní korektnosti, kdy hlas uřvané menšiny má větší váhu než hlas většiny a zdravý rozum, si někdo uvědomí, že ho naše logo pohoršuje,“ stěžoval si Francois Villnev, tiskový mluvčí francouzské automobilky.
Naprosto jiný názor na to mají však některé aktivní matky, které svůj život zasvětily svým dětem, celé dny jsou s nimi doma, a proto nemají pořádně do čeho píchnout. Snaží se mít nějaký život, takže si pořád na něco stěžují.
„Už bylo na čase. Podívejte se, já jsem rozumný člověk. Se mnou se dá mluvit. Ale tohle už bylo moc. Já chci svého syna vychovávat ve světě, kde není možné mít na autě nakreslenou píču. Renault se sice ohání tradicí a tak dále, ale všichni víme, o co jde. Ten znak Renaultu je dnes již téměř mezinárodním symbolem pro ženský genitál. To přeci nejde. Děti nemají být vystavovány genitálu. Všechna přirození jsou nepřirozená, a hlavně kazí mravy. Nahota je špatná. Pro dnešní společnost je nepřijatelná. Děti nahotu nepochopí,“ rozčilovala se paní Vilma T., jedna z matek, které se přidaly ke stížnosti na automobilku. A není rozhodně jediná.
„Tadyhle můj Adámek asi před měsícem zahlédl auto značky Renault. Jsem přesvědčena, že si všiml i toho znaku znázorňující vulvu. Vždyť to je úplná pornografie. Od té doby, co Adámek auto zahlédl, začal zlobit a neposlouchá. Úplně ho to změnilo. Bojím se, že jak zahlédl značku Renaultu, stal se autistou. Prý už bylo ve světě pár takových případů. Pokud malé dítě vystavíme symbolům, které znázorňují genitál, něco jim v té hlavičce přepne a stanou se z nich autisté. Já jsem synáčka neodmítla nechat očkovat proto, aby nakonec chytil autismus od loga automobila,“ hřměla paní Antoaneta Bridgett, která vede Belgickou buňku ortodoxních matek.
Ve společnosti se rázem rozdmýchala vášnivá diskuse. Někteří krok matek, potažmo úřadu pro mravní výchovu, schvalují. Mají za to, že nahota a symboly, které na ni odkazují, nemají v dnešní společnosti co dělat.
Pak tu je ale opačný tábor, který tvrdí, že prudérním matkám už definitivně jeblo a měly by si raději pořádně zašukat, aby daly chvíli pokoj.
Těžko říct, který z táborů má pravdu. V dnešním hyperkorektním světě je možné už cokoliv a člověk již těžko rozezná, co je správné a co už nikoliv.
Nicméně aféra kolem loga Renaultu může být takovou vzpruhou pro nás všechny. Vždyť stačí hrstka nasraných lidí, a dokážete změnit svět.
A TADY se můžete podívat, kterak ČSSD představila nové logo, které ji přišlo na miliony.