fb pixel
Vyhledávání

10 aut, za kterými už příští týden vyrazit na autosalon do Frankfurtu

Už 19. září se otevřou brány frankfurtského výstaviště všem motoristickým fandům. Za víkendových 14 euro uvidíte tisíce aut, svezete se na offroadovém okruhu nebo ve městě a nachodíte desítky kilometrů. My už víme, kde byste se měli zastavit přednostně.

Václav Rybář
Václav Rybář 10.9.2015, 18:41

1. Bentley Bentayga

Nejexkluzivnější, nejvýkonnější a nejnačančanější prémiové SUV na světě. Bentleymu to musíme věřit, protože na Bentayze pracoval opravdu hodně dlouho a osadil ji obřím šestilitrovým dvanáctiválcem s výkonem 608 koní. Hliníková karoserie vůz podstatně odlehčuje, takže na stovku to zvládne za čtyři sekundy a umí upalovat až 301 km/h. Sen všech monackých chalupářů? Pravděpodobně.

2. Audi Quattro e-Tron

Každý chce mít hezké SUV se splývavou zádí. Dokonce i Audi se o něj snaží v rámci nové Q6. Jak ale tenhle koncept dokazuje, vykračuje Audi u crossoverů razantně i na elektrickou stezku. Quattro e-Tron by se mělo časem opravdu proměnit v elektrickou Q6 s dojezdem až 500 km. Její odvážné křivky budete moci poprvé obdivovat právě ve Frankfurtu.

3. BMW M2

BMW už sice oblažuje zákazníky modelem M235i, ale plnokrevný emkový bavorák v malém balení, ale s velkým výkonem a závodnickou DNA tu nebyl od dob kultovní limitky 1M Coupé. Emdvojka bude jezdit bokem, protože zadní nápravu roztáčí 370 koní a 500 N.m. Tohle budou zákazníci dealerům trhat z ruky.

4. Jaguar F-Pace

I šelma chce elegantní a rychlé SUV, ostatně má k tomu všechny předpoklady. Vnitřnosti nejvyšší motorizace budou pocházet z F-Type R, takže se kromě pohonu všech kol mohou zákazníci těšit na brutálně znějící osmiválec s výkonem 550 koní. Cílem prý bylo spojit komfort a sportovní schopnosti, což ale říká o svých SUV i Bentley, Porsche nebo Land Rover. F-Pace to tak nebude mít na trhu vůbec lehké.

5. Peugeot 308 GTi

A teď něco pro ty, kdo mají hlouběji do peněženky. Ne, že by nejostřejší hatchbackový Peugeot byl nějak levný, ale rozhodně je dostupný. A dokonce bude po vzoru třeba Seatu Leon nebo Volkswagenu Golf k mání ve dvou výkonových variantách - 250 a 272 koní. Obě využívají osvědčenou přeplňovanou jednašestku, manuální šestikvalt a sahají po vrcholu potravního řetězce. Proti nim ovšem stojí nově 290koňový Seat Leon Cupra (navýšení výkonu v rámci faceliftu) nebo právě ohlášený Volkswagen Golf Clubsport s 265 koňmi.

6. Porsche EV

Spekuluje se o tom, že Porsche předvede ve Frankfurtu inovovaný koncept Pajun, tentokrát s plně elektrickým pohonem. Cílem je nabídnout dojezd i dynamiku Tesly a sportovní DNA od Porsche. To znamená hodně koní a hodně kilometrů (mluví se minimálně o dojezdu 500 kilometrů).

7. Citroen Cactus M

Vzpomínáte na Méhari? Kultovní plážové vozítko, které bylo k vidění třeba ve filmové sérii Četníků, se dočká nástupce v podobě Cactusu bez střechy. Zatím je to pouze koncept, ale nikdy neříkej nikdy. Cactus je pro Citroen nečekaným prodejním hitem, takže by se slunná Francie klidně mohla téhle legrace dočkat v limitovaném množství.

8. Renault Talisman

Nový stylový sedan, který má nahradit Lagunu? Talisman je zvenku pohledný a zevnitř se snaží být prémiový. Zároveň je v něm patrná snaha o downsizing. Motory budou opravdu pidi, spárované většinou s automaty a čtyřkolkou, což by se mohlo neblaze projevit na dynamice. Uvidíme, jestli tenhle Talisman přinese automobilce štěstí.

9. Seat Ibiza Cupra

Kromě již zmíněného posíleného Seatu Leon Cupra, který pravděpodobně bude na Nürburgringu opět bojovat o titul nejrychlejší sériově vyráběné předokolky, stojí za pozornost i faceliftovaná nejostřejší Ibiza. Nové Ibizy se dočkáme už brzy, ale tenhle model by neměl ujít zájmu fanoušků malých hot hatchů. Podobně jako Volkswagen Polo GTI totiž přesedlává z přeplňovaná čtrnáctistovky a automatu na podstatně zajímavější osmnáctistovku a manuál, což je - jak jsme si ověřili na vlastní kůži v Polu GTI - rozhodně zábavnější a dravější kombinace, která by určitě slušela i tuzemské Fabii. Tak třeba časem.

10. Alfa Romeo Giulia

Velkolepý návrat Italů do kategorie sedanů. A rovnou si vyšlápli na BMW! Ve verzi QuadrafolioVerde (QV) nabídne nová Giulia 510 koní z přeplňovaného šestiválce a zvládne akceleraci z nuly na sto pod čtyři vteřiny, hlavně díky pokročilé aerodynamice, nízké hmotnosti a fištrónu přímo od Ferrari. Na nové platformě chce Alfa postavit další kopec aut, včetně prémiového SUV, kabrioletu a pravděpodobně i stylového kupátka 6C. Velké a smělé plány, nicméně Giulia jestli Giulia jezdí tak dobře, jak vypadá, mohly by se naplnit.

Chcete nové auto? Až si ho koupíte, tak se obloukem vyhněte těmto deseti městům!

Podobné články

Doporučujeme

Další články