1. Wuling Hongguang (Čína)
MPV domácí výroby převeze celou mnohagenerační rodinu, nákup z trhu, ale i zemědělská zvířata nebo balík sena. Není divu, že se Hongguang tak dobře prodává. Oproti evropské konkurenci podobných rozměrů je naceněn mnohem příznivěji. V Číně se ho loni prodalo 1,4 milionu kusů.
2. Hawtai Lusheng E70 (Severní Korea)
Až přijedete na dovolenou do Severní Koreje, všimnete si už na letišti, že všechny vozy vypadají tak nějak stejně. Budou to právě tyhle ésedmdesátky, které místní vláda nechala vyrobit coby reprezentativní taxíky. Loni se jich koupily rovné dvě stovky, čímž se Lusheng s velkým náskokem stal neprodávanějším modelem v historii země.
3. Iran Khodro Samand (Írán)
Nepříliš pohledný sedan je ve skutečnosti slepencem starých technologií od Peugeotu a image místní firmy. Tím pádem vznikl domácí vůz, který sice evropskou konkurenci nemá šanci dohnat, ale nestojí moc a nutí domorodcům něco, co si sami postavili. Loni se ho prodalo sto tisíc kusů, což je parádní číslo, zvlášť když jde vlastně jen o modernizovaný Peugeot 405 (v Evropě se přestal prodávat v roce 1997, když ho nahradil novější a i u nás velmi populární 406).
4. Dongfeng Rich (Venezuela)
Ve Venezuele dávají lidé přednost velkým a bytelným vozům. I proto Dongfeng Rich bezpečně prodal víc než srovnatelně drahé sedany od Toyoty nebo Mitsubishi. Dongfend je totiž velký pick-up, ačkoliv by vás neměla zmást čínská značka, která je zaštítěna samotným státem. Protože Dongfeng Rich je taky Japonec – jedná se o dvojče Nissanu Frontier.
5. Volkswagen Gol (Jižní Amerika)
Nechybí tam na konci „f“? Ne ne, nechybí. Gol je ve skutečnosti spíš dvojčetem Pola a jedná se o základní model pro Jižní Ameriku, který už kroutí několikátou generaci. Loni se dočkal výrazného faceliftu, takže zepředu vypadá trochu jako jeho evropští bratranci. Pod kapotou se nachází jediný motor – atmosférická šestnáctistovka o výkonu sto koní. Na celém jihoamerickém kontinentě se loni prodalo 325 tisíc aut.
6. Isuzu KB (Svazijsko)
Milionová africká zemička sází na pick-upy, ale globální bestseller – Toyota Hilux – se tu nechytá na levnější Isuzu KB, který se prodává o dobrých padesát, šedesát procent líp. KB se nabízí ve čtyřkolce se zdvojenou kabinou a automobilka dokonce pořádá i Isuzu Offroad Academy, aby naučila nové majitele vůz náležitě ovládat.
7. Suzuki Bolan (Pakistán)
V první desítce nejprodávanějších aut zabírá Suzuki víc než polovinu míst. A vás tak děsně zajímalo, kde se nejlíp prodává. Tak tady. Suzuki Bolan se ale nepodobá ničemu, co můžete pořídit u nás. Jde o extrémně kompaktní dodávku o délce 3,2 metru. Vychází ze stařičké Suzuki Carry, a pokud máte víc než jedno dítě, jde asi o nejlevnější způsob, jak převést čtyři osoby i s bagáží a zaparkovat na místě určeném pro mopedy.
A tady máte 10 nejprodávanějších aut v USA, o mnohých z nichž jste již možná už slyšeli – tak schválně...