fb pixel
Vyhledávání

Holčička s banánem vzbudila emoce: Audi se omluvilo za reklamu, která ale nikoho neuráží

Zdroj: Audi.com

Automobilový svět nežije jen dosazením nového šéfa do čela Škody Auto, ale i nevhodnou reklamou značky Audi. Kritikům se totiž nelíbí reklamní fotografie, na které je holčička, která jí banán a u toho se opírá o nové Audi RS4 Avant. Reklama je prý sexistická a v některých lidech dokonce banán evokuje penis.

Martin Miko
Martin Miko 5.8.2020, 11:57

Audi se omlouvá za nic

Nové reklamní spoty automobilky Audi pohoršily určitou část veřejnosti. Přitom se na nich neobjevily ani polonahé ženy nebo sexistické slogany, ale malá holčička s banánem v ruce. Také se vám to nějak nezdá? Tak čtěte. Německá automobilka Audi byla donucena stáhnout reklamní plakát, který vyobrazuje malou holčičku opírající se o novou Audi RS 4 Avant. Na sobě má sluneční brýle a v ruce drží banán. V tom ale bohužel někteří kritici viděli zásadní problém, protože banán v nich evokuje symbol penisu, což je pohoršující. Jiné kritiky dokonce pohoršuje i slušivé oblečení malé holčičky. A teď se držte – mezi kritiky jsou i tací, kteří si myslí, že kombinovat dítě s autem, které jede až 280 kilometrů za hodinu, je absolutní nesmysl.

Automobilka Audi se dokonce za nepochopitelnou kritiku musela omluvit na svém Twitteru. Dnešní doba zkrátka nepřeje reklamě a bohužel to vypadá, že situace bude čím dál horší. Argumentem Audi byl ten, že chtěli poukázat na to, že nové Audi je ideálním rychlým vozidlem pro celou rodinu, a proto reklamu prezentovali se všemi prototypy běžné rodiny, jenže zdá se, že narazili. Reklama byla sice venku jen několik hodin, ale vyvolala takový „zájem“ hejtrů, že se prostě Audi muselo na Twitteru omluvit slovy: „Audi nikdy nemělo v úmyslu nikomu ubližovat. Omlouváme se za necitlivý obrázek a v budoucnosti zajistíme, aby už nebyl nikde zveřejňován. Zároveň budeme zkoumat, jak byla naše kampaň tvořena, a jestli v tomto případě neselhaly naše kontrolní praktiky.

V příspěvku Audi reagovalo na kritiku, že malá holčička se neslučuje s rychlým vozidlem, poměrně logickým způsobem. Admini oficiálního Twitteru zmínili fakt, že se jedná o rodinné vozidlo, ve kterém jste ve vozidle chráněn více než 30 bezpečnostními prvky, které vám mohou zachránit život. Kritikům se možná nelíbil slogan, který byl spojen s touto fotografií. „Umožňuje vašemu srdci bít rychleji – ve všech aspektech.“ - toto asi nebyl nejlépe zvolený slogan. To asi lze uznat.

Většina diskutujících samozřejmě stojí na straně automobilky a celou situaci berou s nadsázkou. „Audi by se spíš měla omluvit za svoje řidiče, kteří řídí jako hovada,“ poznamenal s humorem jeden z uživatelů českého Twitteru. Někteří se shodují i na tom, že automobilový korporát jednal až moc „slušně“ vůči pár jedincům. Tímto způsobem by se totiž dalo zkritizovat v podstatě cokoliv vás napadne. A bude hůř.

Podobné články

Doporučujeme

Další články