6 let sociálních sítí pod vedením Filipa Zikmunda
Celý příběh pražské komunikace na sociálních sítích začal na podzim roku 2012, kdy si na Magistrátu hl. města Prahy vzal pod sebe facebookovou stránku města Filip Zikmund, který se rozhodl kompletně změnit celý přístup a styl komunikace města s občany.
„Měl jsem jasnou vizi, zlepšit vnímání lidí vůči pražskému governmentu a celkově vůči veřejným institucím jako takovým. Hledal jsem inspiraci v zahraničí, protože u nás byly sociální sítě takřka v plenkách. Velkým vzorem pro mě zpočátku byl samozřejmě Barack Obama a komunikace Bílého domu, ale také mnoho dalších představitelů establishmentu jak na celostátní, tak především na té metropolitní úrovni. Unikátní styl komunikace v té době měl například Boris Johnson, tehdejší starosta Londýna a dnešní britský ministr nebo starosta NYC Bill de Blasio, který byl skvělý ve využívání livestreamingu v případě mimořádných událostí ve městě,“ uvedl Zikmund.
Nastavila se jasná koncepce, vybraly vhodné sociální sítě, na kterých by mělo město komunikovat a sestavil se obsahový i časový plán, který se začal naplňovat. Postupně se začala resuscitovat facebooková stránka, která měla do té doby minimální interakci a čísla začala stoupat v tisících procent. Postupně se začlenily do "komunikační rodiny" hlavního města i další sítě, takže v současnosti najdeme Prahu na Facebooku, Twitteru, Instagramu, Youtube, Pinterestu, Tumblr, Linkedinu a dokonce i na Snapchatu.
Praha se zařadila k městům jako Londýn nebo Las Vegas
Unikátnost komunikace Prahy na sociálních sítích tkví především v tom, že se nesnaží pouze informovat občany o tom, co je ve městě krásné, ale naopak účelně používá tuto formu komunikace jako nástroj k získávání zpětné vazby a vytváření komunity. Díky tomu se již několikrát stalo, že veřejná debata na pražských sociálních sítích pomohla změnit rozhodnutí governmentu.
V současné době patří komunikace Prahy na dvou hlavních sociálních sítích, Facebooku a Instagramu, mezi absolutní špičku světa, za celý rok 2017 měla např. na Facebooku vyšší interakci než stránky NYC, Chicaga, Vídně, Sydney, Barcelony, Kodaně, Las Vegas, Miami, Tokya, Glasgow, Londýna, atd. Tím dokázala navázat na stejné umístění z roku 2015 a 2016. „Obrovský úspěch jsme navíc doplnili v prosinci i naším instagramovým účtem, který se nám podařilo spojit s naším tourism boardem a již v prosinci jsme dokázali v interakci porazit dokonce i světového lídra – Paříž! Zároveň jsme za sebou nechali další světové metropole,“ dodal správce sociálních sítí města.