Grafika za všechny prachy
Za všechny úplně ne, ale za hodně. Konkrétně 1,9 milionu z krajské kasy, tolik stála nová vizuální identita jihomoravského kraje, které vévodí opravdu velmi minimalistické logo.
Modrý text, který ignoruje pravopis velkých a malých písmen u názvů a uprostřed toho červenou barvou a jiným fontem zvýrazněné písmeno m, tak vítězný návrh agentury Dorland vypadá. Asi nepřekvapí, že na sociálních sítích se s pompou uvedená novinka setkala s poměrně chladnou odezvou. Reakce komentátorů si můžete přečíst v galerii tady:
Jaký to má mít vlastně význam, ptají se často diskutující. Kraj pro to má vysvětlení. Ono červené M, které mnoha lidem připomíná proudy krve stékající po zdi, má symbolizovat několik věcí typických pro oblast a její historii - třeba Macochu, Mikulov, modrotisk, ale taky mamuty a magii. Pod vlivem magie byl ten, kdo to nechal vyhrát a vyplatil za to ty 2 mega, ale dobře.
Celou situaci podle nás celkem humorně dokresluje vyjádření hejtmana Jihomoravského kraje Bohumila Šimka. „Jsem spokojený a věřím, že se nám prostřednictvím tohoto moderního vizuálního stylu podaří prezentovat, co kraj dělá a jaké jsou jeho priority." Ok, takže teda Jihomoravský kraje dělá... nic?
No. Náš dvorní grafik a kolážista Vain by to určitě zvládl lépe. A to přesto, že není TMBK.