fb pixel Každou minutu někde v Česku vznikne 7 milimetrů nových dálnic. Sdělte to i „kamioňákům“, které čeká zákaz jízdy v levém pruhu – G.cz
Vyhledávání

Každou minutu někde v Česku vznikne 7 milimetrů nových dálnic. Sdělte to i „kamioňákům“, které čeká zákaz jízdy v levém pruhu

+ DALŠÍ 2 FOTKY + DALŠÍ 3 FOTKY

Dálnice jsou plné kamionů. Situace je vážná, místy je jich tolik, že se komunikace stávají neprůjezdnými. Poslanci chtějí zatáhnout za záchrannou brzdu a zakázat plošně předjíždění nákladních automobilů, což řidiči mohou chápat jako šikanu. Při tom se nabízí řešení, které je prospěšné pro všechny – vybudovat nové dálnice, které by sloužily výhradně kamionové dopravě.

Václav Roman
Václav Roman 11.1.2019, 11:00

Kamiony v nemilosti

Je s podivem, že místo toho, aby naši zákonodárci neustále házeli přepravcům klacky pod nohy, respektive pod kola, nepřijdou s konstruktivním řešením. Tím by mohlo být postavení úplně nových dálnic, po kterých by mohly jezdit výhradně kamiony, a kde by se mohly předjíždět dle libovůle.

I když je možné, že tyto nové dálnice se už staví, jen o tom nevíme. Premiér Andrej Babiš ve své slabší chvilce v pořadu České televize Otázky Václava Moravce uvedl, že se staví nová D1, čímž vyvolal vzrušenou diskuzi a lidé se začali pídit po tom, kde ta nová dálnice vlastně je. „Včera jsem jela z Moravy do Prahy a fakt jsem tu úplně novou D1, o které mluvil pan premiér a kterou prý postavil ministr Ťok, nenašla,” řekla v reakci na premiérův výrok poslankyně Veronika Vrecionová (ODS).

„S tou “novou” dálnicí D1 to asi bude jako s nástupištěm 9 a ¾...“ uvedl na svém twitterovém účtu někdejší ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). Je to dobře utajovaný projekt, který nám všem vytře zrak? Nebo jen další PR hnutí ANO? Každopádně proč nové dálnice nepostavit, když ty staré už to prostě nezvládají.

Při budování nové dopravní infrastruktury by nemělo být opomenuto vybudovat dostatek odstavných ploch, kde by řidiči mohli odpočívat. Oni totiž kamiony nejsou autonomní, na což se dost často zapomíná a člověk, který je řídí, musí dodržovat přestávky, jíst, sprchovat se, ale parkovacích míst je nedostatek, a tak parkují, kde se dá, nebo nedá.

A taky by nevadilo, kdyby se nezapomnělo na rampy pro odstranění sněhu ze střech nákladních vozů, což je v zahraničí celkem běžná věc. Sníh, který spadne za jízdy ze střechy může být pěkně nebezpečný. A pěkně nebezpečné je také jej odstraňovat bez speciálního zařízení.

Místo vstřícných kroků se řidiči zkrátka dočkávají pouze šikanujících opatření. Poslanci se je snaží nacpat do jednoho pruhu, kde by se museli ploužit v souvislé šňůře za tím nejpomalejším dopravním prostředkem, kterým nemusí být nutně ani nákladní automobil. To by byl teprve kolaps dopravy. Skoro to vypadá, jako bychom nákladní přepravu nepotřebovali, jako by to byl nešvar, kterého je nutné se stůj co stůj zbavit.

Jako šikanu je možné spatřovat i to, že se police chystá z autobusu sledovat na dálnici D8, jak se řidiči kamionů chovají. Shodou náhod jsem dnes po D8 v autobuse jel a čas od času se do kabiny nějakého toho kamionu podíval. Naskytl se mi vždy stejný obraz, řidič za volantem se zrakem upřeným před sebe. Pouze jeden vztekle nadával. Je ale také dost dobře možné, že si všichni o této chystané policejní akci přečetli, informaci přinesl včera zpravodajský portál idnes a dnes se krotili. Každopádně u řidičů osobních automobilů lze spatřit mnohem zábavnější podívanou.

A zde se můžete podívat 5 pádných argumentů, proč je bydlení v Mostě skvělé.

Podobné články

Doporučujeme

Další články