Zaplať a jeď!
Žijeme v zemi, ve které se vláda nonstop snaží některým lidem brát peníze a přerozdělovat je jiným. Tato tendence neustále graduje a začíná se projevovat snad ve vše oblastech. Nyní se dotkne i řidičů, kteří nevyužívají dálnic. Od ledna roku 2020 bychom se v rámci nového systému mýtného se satelitní technologií měli dočkat placení i na silnicích první třídy, jak oznámil nový ministr dopravy Vladimír Kremlík, a to i přes sliby bývalého ministra dopravy Dana Ťoka, který krajům potvrdil, že budou nadále zdarma. Takže s novým ministrem přišla nová pravidla.
Od ledna 2020 by se tak mělo zpoplatnit přes 870 kilometrů silnic první třídy a vybrané peníze by se mohly použít na opravu silnic druhé a třetí třídy, jelikož budou mnohem více zatíženy kvůli tomuto „skvělému“ nápadu. Tedy alespoň kraje toto navrhují. Samotným krajům se nelíbí, že předchozí ministr Dan Ťok slíbil, že se za silnice první třídy platit nebude, protože to povede k tomu, že kamiony a nakladní auta začnou jezdit po silnicích nižší třídy, které jsou opravovány z krajských peněz. Takže na tom všem prodělají akorát kraje.
Tento nápad se samozřejmě nelíbí ani lidem, kteří se na internetu bouří a většina z nich si myslí, že by bylo lepší zpoplatnit ty silnice a dálnice, ze kterých je zapotřebí vyhnat kamiony. „Kamiony už po silnicích první třídy stejně jezdí, protože se snaží vyhnout mýtu,“ popisuje realitu jeden z diskutujících. Trpět budou zejména obyvatelé obcí, kteří se dočkají zvýšeného provozu, smogu, hluku a hlavně zničených silnic díky těžkým vozidlům.
Co si myslíte vy? Je správné zpoplatňovat silnice první třídy, když se pak stejně kamiony rozhodnou jezdit po silnicích nižší třídy? A stojí to vůbec za to kvůli jedné vydělané miliardě? Podle některých názorů je toto kontraproduktivní, protože vybraná miliarda bude znamenat mnohem vyšší škody na jiných silnicích, takže k čemu to tedy bude? Nikdo neví.
A zde vás zřejmě překvapí, že Babišův přeřek mu pomohl v kampani.