fb pixel
Vyhledávání

Jak jsme jezdili za socialismu? Mototechna, Tuzex a nekonečné čekání!

Dnes je auto zcela běžnou záležitostí. Není žádnou výjimkou, že má rodina i více než jen jedno. Stačí si vybrat ze široké škály autosalonů nebo různých bazarů, kde se nachází nepřeberné množství značek a typů. Pojďme se ovšem přenést do dob před sametovou revolucí, kdy koupě auta rozhodně nebyla zdaleka tak snadná jako dnes. Zřejmě i mnozí z vás pamatují peripetie spojené s koupí nového vozu, to dlouhé čekání, předpotopní výběr a drahotu.

Tereza Jabornická 6.3.2018, 16:00

Mototechna a Tuzex. To byli hlavní a jediní hráči na trhu s prodejem aut. V Tuzexu byly nárazově dostupné vozy ze Západu. Dovoz takových aut se omezoval maximálně na jednotky tisíc kusů. Oficiálně na ně neexistoval žádný pořadník, tak nebyla možnost si je nikterak zamluvit. Když už se vozy ze Západu objevily, samozřejmě už byly zamluveny pro aktivní straníky a byly dostupné zejména přes známosti.

V Mototechně byly dlouhé čekací lhůty trvající měsíce, třebaže na konci osmdesátých let se stav lehce zlepšil. Běžnou praxí, jak se dostat skokově na začátek seznamu, byly úplatky ve výši dvou tehdejších měsíčních platů nebo také protislužbou.

ZDE se můžete podívat, proč byla naše Škoda Rapid označena za nejhorší sporťák historie.

Podobné články

Doporučujeme

Další články