fb pixel Česká pošta dostala kopačky: Zásilkovně došla trpělivost s nekvalitními službami a vysokými cenami – G.cz
Vyhledávání

Česká pošta dostala kopačky: Zásilkovně došla trpělivost s nekvalitními službami a vysokými cenami

Zdroj: Facebook - Zásilkovna

Doručovací firma Zásilkovna se rozhodla ke konci ledna ukončit spolupráci s Českou poštou, jelikož už déle nemohla vystát nekvalitní služby a neúměrně vysoké ceny, které tento státní podnik nabízí. Tiskové oddělení Zásilkovny informaci oznámilo v rámci úterní tiskové zprávy. Tohle už nezachrání ani finalista SuperStar Julián Záhorovský.

Martin Miko
Martin Miko 13.1.2021, 12:05

Čas dát České poště sbohem

Zvyšování cen a nekvalitní služby – těmito argumenty ukončila Zásilkovna svou spolupráci s Českou poštou. Zatímco ze Zásilkovny se během pandemie stala miliardová firma, jež neustále roste, Česká pošta se bohužel vydala cestou opačnou. Místo progrese se rozhodla spíše zvýšit ceny a zrušit k 1. březnu 2021 hned 2 371 pracovních míst, což znamená propuštění zhruba 1 500 lidí. Do roku 2025 prý Česká pošta propustí až 7 tisíc zaměstnanců! Jak je možné, že v době, kdy lidé využívají poštovní služby nejvíce, se našemu státnímu podniku nedaří? To nikdo neví, ale je dost možné, že se ČP utápí pod nánosem služeb, které nabízí, a které by vlastně ani tento podnik poskytovat lidem nemusel.

Naproti tomu Zásilkovna se na konci srpna 2020 svým zákazníkům pochlubila, že za první pololetí vyrostla o 118 %. „Zatímto jedni sčítají ztráty anebo dokonce zavírají, Zásilkovna patří k těm na opačné straně bitevního pole. Jen za první letošní půlrok pokořila další rekord,“ pochlubila se doručovací společnost na svém blogu. Vzhledem k tomu, že v druhé polovině roku pandemie a s ní spojené zákazy pokračovaly a navíc jsme měli Vánoce, je dost možné, že Zásilkovna „vyrostla“ i v druhém pololetí. A není se čemu divit. Konkurenci totiž válcuje chytře propracovaným systémem a především cenou.

Ukončení spolupráce Zásilkovny s Českou poštou tak není žádným překvapením. Zásilkovna přitom pro poštu zajišťovala tzv. první míle, což znamená, že internetové obchody mohly podávat balíky k odeslání Českou poštou na pobočkách Zásilkovny, která je pak v hlavním třídícím depu předávala poště, jež je následně doručila. V roce 2020 tímto způsobem Zásilkovna České poště předala 600 tisíc zásilek.

„Je mi velmi líto, že Česká pošta vnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení,“ oznámila ředitelka Zásilkovny Simona Kijonková v tiskové zprávě.

Podle vyjádření České pošty pro ČTK prý vedení státního podniku počítalo s tím, že se o příští spolupráci bude jednat ještě v lednu, jenže to vzhledem k prohlášení paní Kijonkové zřejmě už neproběhne. Ze Zásilkovny už tedy nebude partner, nýbrž konkurent.

Zásilkovna si prý navíc nechala vytvořit analýzu služeb, díky které zjistila, že pošta loni doručila jen necelých 15 % zásilek do druhého dne od předání Zásilkovnou. I proto se na Zásilkovnu obracelo mnoho naštvaných zákazníků, kterým vadila nespolehlivost a zpomalenost v doručování zásilek. „Nespokojení zákazníci se pak obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst,“ sdělila v tiskové zprávě Kijonková.

Podobné články

Doporučujeme

Další články