1. Umí všechno
Výhody Seatů si můžeme ukázat na aktuální vlajkové lodi jménem Leon. Chcete velké kombi? Máme. Chcete rychlý hot hatch? Máme. Chcete něco do terénu? Není problém. Právě čtyřkolky a silnější verze v kombíku dřív Leon neměl, teď má i verzi X-Perience, což je vlastně španělský Scout a ve verzi Cupra nabízí i opravdu svižné kombi.
2. Vypadá konečně k světu
Nebudeme chodit kolem horké kaše. I když zvenku většina Seatů vždycky měla ten španělský flair (snad s výjimkou Leonu druhé generace, který spíš než hatchback připomínal MPV), teď se konečně dá mluvit o stylu i v interiéru. Nejen že je aktuální Leon pohledný zvenku, jeho ostře řezané sebevědomé linie najdete i uvnitř. Ne, není to žádné audi, takže jednoduchý účelný design, ale tlačítka i čudlíky jsou na omak příjemné, palubní systémy aktualizované a grafika budíků správně sportovní. Španělka už se prostě nemá za co stydět.
3. Je nejrychlejší
Škodovka v Ženevě s velkou slávou představuje rychlejší Octavii RS. Nikoliv 220, ale rovnou 231 koní a dokonce i v kombíku. To nemá ani Golf! Seat se tomu může z dálky smát, protože nabízí ve stejném balení (hatchback nebo kombi) rovných 280 koní! A že je rychlý? To dokázal i tím, že objel slavný Nürburgring pod osm minut, což je rychleji než třeba supersportovní Audi R8 s osmiválcem pod kapotou.
4. Dostane všechno první
Kompletní přední a zadní LED světla měl Leon jako první v segmentu, stejně tak předběhl Volkswagen Golf i Škodu Octavii při představování nové odlehčené platformy MQB. A teď mladoboleslavskou automobilku v Ženevě trumfl premiérou sedmimístného SUV, které se jmenuje Seat 20V20. Nenechte se zmást názvem (20V20 = Vize 2020), do prodeje se největší Seat dostane mnohem dřív. Škoda svou verzi (prozatím pojmenovanou Snowman) představí až za rok. Španělé mají zase přednost.
5. Závodí
Seat Leon Cup Racer si můžete koupit zhruba za tři miliony korun, ale na běžné silnice vás s ním nepustí. Což neznamená, že není děsně cool. Škodovka sice na základu nové Fabie postaví mezi zákazníky oblíbenou rallyovou verzi R5, ale Seat bude dělat parádu na závodních tratích, kde mají Leoni dlouhou tradici. A to mu trochu závidíme.
6. Je výhodnější
Řeč čísel je neúprosná. Zmíněná verze Cupra 280 vám nabídne lepší výbavu a o šedesát koní víc než benzínová Octavia RS. A přitom stojí jen o 34 tisíc korun víc. To není ani tisícovka za každého extra koně. V maximálce souseda z Boleslavi netrhnete, protože Leon je elektronicky omezen na 250 km/h (Octavia umí "jen" 248 km/h), ale na stovce budete o sekundu rychleji, už za 5,8 s.
7. Většina lidí ho přehlíží
Zákazníci mají chybný setrvačný pocit, kterým jim radí Seaty přehlížet. Přitom byla tahle značka už v devadesátkách synonymem možná prostého designu, ale také spolehlivosti. Podívejte se, kolik Seatů Toledo koluje mezi pražskými taxikáři. A proč? Protože jsou za babku, mají nezničitelný motor z Octavie a dobře slouží.Seatů na silnici navíc potkáte mnohem méně než oktávek, takže budete čouhat z davu a jezdit s pocitem, že máte rychlejší, sportovnější, ale stejně kvalitní a spolehlivé auto jako zbytek koncernu.
A TADY máte 9 důvodů, proč si nenechat zaparkovat auto.