1. Can-Am Spyder
can-am.brp.com Rychlost a obratnost motorky, ale zároveň stabilita a výbava auta – tenhle zvláštní mix najdete u tříkolek Can-Am od kanadské firmy Bombardier Recreational Products. Tříkolku řídíte klasickými pedály, řadíte šestistupňovou sekvenční převodovkou a k dispozici máte bezpečnostní elektroniku, rádio s čtyřmi reproduktory, ABS, tempomat, vzduchové odpružení i dost velké zavazadlové prostory. Poslední model F3 má tříválec s objemem 1330 cm³ a 115 koní – jede jako píchlá svině, ale zároveň je natolik stabilní a příjemný, že ho zvládne ovládat i ten, kdo na motorce nikdy nejel. Vaše za 835 tisíc.
2. Carver One
visplash.com Holandská hračka, která má dvě stabilní kola vzadu a naklápěcí modul vpředu. S maximální rychlostí 185 km/h a zrychlením na stovku za 8,2 sekundy byla stejně rychlá jako normální auto, ale výrobce bohužel před pěti lety zkrachoval, protože tato tříkolka stála okolo milionu. Srandu s naklápěním pochválil i Jeremy Clarkson z TopGearu – tříkolky stále najdete na trhu s ojetinami.
3. Campagna T-Rex
www.campagnamotors.com Další kanadská šílenost – trubkový rám, sezení pro dva vedle sebe, motor z motorky BMW o objemu 1,6 litru a 160 koní, hmotnost je přitom lehce přes půl tuny. Hnané je zadní kolo, můžete si dopřát pestrobarevnou kapotáž z laminátu nebo třeba příplatkový laděný výfuk Akrapović. Přední zavěšení s trojúhelníkovými rameny je plně stavitelné, takže se můžete vydat na silnici i závodní okruh. Nový kousek vyjde v přepočtu na zhruba 1,3 milionu.
4. Morgan 3-Wheeler
www.morgan3wheeler.co.uk Tradiční britský výrobce Morgan dodnes vyrábí retro-roadstery s konstrukcí ze dřeva. Před pár lety zapátral ve své historii a postavil moderní verzi vozítka, které vyráběl v letech 1911 až 1952. 3-Wheeler pohání vpředu uložený vidlicový dvouválec Harley-Davidson s výkonem přes sto koní, tříkolka váží 525 kg. Koupíte u oficiálního českého distributora včetně veškerého příslušenství – třeba polepů inspirovaných britskými stíhačkami nebo žralokem.
5. Velorex
wikimedia.org „Jak se tam do toho vlastně leze?“ „Jako za kulomet, paní.“ – znáte z filmu Vrchní, prchni. Vynález bratrů Františka a Mojmíra Stránských, který původně vznikl jako vozítko pro invalidy, vznikl ve více než patnácti tisíc exemplářích. Trubkovou konstrukci na úzkých kolech poháněly motory ČZ nebo Jawa s objemem 175, 250 a 350 cm³, nízkou rychlost (ani ne 90 km/h) kompenzovala ultranízká spotřeba a jednoduchost. Dnes patří k vyhledávaným veteránům, majitelé pořádají srazy a účastní se různých historických akcí. Z kdysi vysmívaného „hadráku“ je teď vyhledávaná klasika, za kterou se každý ohlédne.
A kdybyste chtěli vidět 5 nejlevnějších čtyřkolek na zimu, podívejte se SEM.
A kdyby ne, tak se podívejte na těchto 6 zajímavých aut pojmenovaných po ženách.