Za tímto zvláštním, zajímavým a mnohé odhalujícím projektem stojí fotografka Esther Honig a web Superdrug Online Doctor, z jejichž spolupráce vznikl i stejný projekt zaměřený na ženy.
„Všichni víme, že zdraví, sebevědomí a pocity spokojenosti se sebou samým jsou daleko důležitější než fyzický vzhled,“ uvádějí autoři svůj druhý díl projektu Perception of Perfection (Vnínámí dokonalosti). „Abychom lépe porozuměli, jak funguje vnímání lidského těla, požádali jsme grafiky z devatenácti zemí (11 žen a 8 mužů), aby si pomocí Photoshopu přizpůsobili podle svých představ naši fotku muže, kterým je newyorský fotograf, nutno dodat že velmi odvážný, když šel se svou kůží (doslova!) na trh.“
Ukázalo se, že následkem tlaků médií a masové kultury jsou muži možná pod daleko větším tlakem, co se týče ideálního vzhledu, než jsou ženy.
V Austrálii či Kolumbii zůstal takřka nezměněn, v Anglii z něj vyrobili hubeňoura, v Americe ho otesali do sošných tvarů, v Egyptě mu ztmavili pleť, v Asii mu zeštíhlili obličej a v Rusku jej opatřili zlatou hřívou.
Cílem projektu je nejen poukázat na tuhle skutečnost, ale v souvislosti s tím i posunout muže k revoluční změně vnímání druhých i sebe samých tak, aby dávali přednost svému zdraví (fyzickému i duševnímu) před tím, jak skutečně vypadají ve srovnání se standardy krásy, které kdosi kdysi z nějakého důvodu ustanovil a my se jimi bezhlavě řídíme, třebaže je to mnohdy úplně nesmyslné.
Grafici dostali velmi stručné instrukce, a tím pádem i velmi široké pole působnosti. Mohli fotku změnit jen nepatrně, stejně jako radikálně. U některých fotek je pak jen těžko k uvěření, že se jedná o stejného muže, jakým byl poskytnutý originál.
Podívejte se na zásadní změny z dalších zemí, mezi nimiž bohužel (a opět) není Česká republika. A abychom nikomu nenadržovali, řadíme to abecedně:
Všechny fotky (i z dalších zemí) si můžete prohlédnout na stránkách projektu.
A na závěr se ještě podívejte na 12 věcí, na které myslí každý muž před spaním.