1. Redaktoři
randar.com
Těch je víc druhů - máte tu třeba lidi, kteří právě začínají. Neopotřebovaní, plní elánu, s nekonečnou energií a přívalem nápadů. Tenhle stav jim nevydrží, časem se přehoupnou do režimu normálního redaktora, který si svou práci plánuje, organizuje a nezapomíná na odpočinek. Pak je tu zasloužilý redaktor - napsal pár dobrých kousků a teď si myslí, že je slepička snášející zlatá vejce, i když píše kraviny. Posledním předsmrtným stádiem redaktorství je kopírovač. Vezme zprávu z ČTK, zpřehází odstavce, doplní jednu větu a má odpracováno.
2. Grafici
deviantart.net
Jsou to chudáci. Vždycky dostanou malé nebo máznuté fotky nebo pro jistotu žádné, takže si musí hrát na fotoeditory. Den za dnem a rok za rokem vysvětlují redakci, že když dodá celý časopis dva dny před uzávěrkou, prostě se to nedá stihnout. Také se jim do práce montují redaktoři bez uměleckého cítění - "Mohl bys tam dát tu fotku, na které jsem já?" "Myslíš tu hnusnou?"
3. Retušéři
jezebel.com
Mágové, kteří nám ukazují, jak dnešní svět NEvypadá. Udělají z tlusté šeble krásnou modelku, ze setkání pár lidí masovou demonstraci, z obyčejné scény fotku, ze které tuhne krev v žilách.
4. Korektoři
tumblr.com
Ti obyčejní akorát hodí text do wordu, opraví čárky a překlepy. Ti opravdu dobří vám zkontrolují, jestli se vám v textu o deseti normostranách neopakují slova, zda nemáte příliš dlouhá souvětí a jestli jsou některé výrazy srozumitelné pro čtenáře. Važte si jich, jejich práce je podepsaná vaším jménem a díky ní nejste za pitomce!
5. Výroba
tumblr.com
Poslední článek řetězce před odesláním časopisů do tiskárny. Čekají na všechny a pokud se podělá nebo nestihne byť jen jediná věc, oni jsou ti, kteří z toho mají trable.
6. Ajťáci
tumblr.com
Mají celé vydavatelství za neandrtálce. Potřebovali by posílit síť, výkonnější servery, migraci archivů na nový systém a podobně důležité věci, místo toho musí řešit ikony zmizelé z plochy, kafe vylité do klávesnice a monitory, které někdo vypojil ze sítě.
7. Prodejčí inzerce
whatgiftoday.tumblr.com
"Vyžadujeme aktivní přístup k práci, vyhledávání nových inzertních klientů, kontakty výhodou. Nabízíme zajímavou práci v dynamickém kolektivu a motivující finanční ohodnocení, závislé na výsledcích práce." Jo. Dobří prodejčí se nenechají zmanupulovat klientem a neprodávají pod cenou, případně jsou schopni domluvit atraktivní bonus, na kterém vydavatelství nic netratí. Vystrašený zelenáč odkýve i dvoustranu inzerce na tisícovku. Rutinéry zajímá jen plnění inzerce pro aktuální měsíc, aby nepřišli o bonusy, zbytek je jim Wurst.
8. Celebrity
noliesjustlove26.tumblr.com
Chraň bůh, aby se celebrita dostala třeba na pozici šéfredaktora nebo šéfredaktorky. Nechce pracovat, chce být vidět a některá vydavatelství jim to žerou. Na druhou stranu, komu by se nelíbilo brát minimálně kilo měsíčně za to, že napíšete jeden úvodník a vydáváte se za novináře, že jo?
9. Recepční
www.reactiongifs.com
Váš nejdůležitější spojenec. Ví, kdo se na firemním večírku ožral, poblil a s kým se vyspal, kdy se bude vyhazovat, jak dopadl poslední finanční audit a tak dále. Přátelit se s recepčním nebo recepční je extrémně důležité, ví totiž všechno dřív než jiní!
10. Vedení
wikia.nocookie.net
Finanční krize média zasáhla naprosto příšerným způsobem. Všichni čekali, že se trh pročistí od slabých titulů a vydavatelství, ale nestalo se. Protože se mediální vůdci tvářili, že se nic neděje, akorát se musí "trochu šetřit" a bude to dobré. Takže jeden člověk, třesoucí se o práci, dělá za dva. Tento přístup vedení praktikuje i v pokrizové době, protože si myslí, že je možné prošetřit se na všech frontách k prosperitě. Spousta lidí na vysokých postech prostě zapomněla, jak má fungovat podnikání.