1. Lincoln Continental
Vzkříšení slavného modelu, který byl před padesáti lety symbolem okázalého luxusu. Nový Lincoln zatím přijíždí pouze jako koncept, ale na výstavišti se k němu všichni poslušně seběhli. Naživo jsou jeho obrovské rozměry dechberoucí, stejně jako masivní kola a spousta krásných detailů, které mohou konkurovat těm nejdražším evropským limuzínám. Od Bentleyho (který mimochodem také vyrábí Continental) už se ale ozvali. Nikoliv kvůli jménu, koncept jim designově až příliš připomíná Bentley Continental Flying Spur. Ať se klidně pošťuchují, nový Lincoln vypadá parádně a pro značku může být velkým oživením. Pro srovnání si na výstavišti můžete sednout i do Mercedes-Benz S600 Pullman, což je vlastně nový Maybach. To je ovšem ještě vyšší liga.
2. Cadillac CT6
Newyorský autosalon je plný luxusních limuzín a jednu z nich přichystal i Cadillac. Po úspěšném malém sedanu ATS a faceliftovaném CTS (konkurence Mercedesu třídy E nebo BMW řady 5) přichází luxusní prémiovka jménem CT6. Podvozek Magnetic Ride, oturbený šestiválec s výkonem 400 koní a oproti Audi nebo BMW překvapivě nízká váha. Jestli se CT6 dostane do Evropy, mohlo by Němcům slušně zatopit.
3. Subaru BRZ STi
Na sportovní verzi úspěšného kupé Subaru BRZ se čeká jako na slitování. Od třetích stran si sice můžete koupit turbo a sami si ho nainstalovat, ale Subaru je přece známá svým sportovním oddělením STi (Subaru Tecnica International), tak kde je problém? Do New Yorku přivezla japonská automobilka nádherný koncept s nafouklými blatníky, agresivním zadním křídlem a motorem ze závodní GT verze. V závodničce má 300 koní, pod kapotou konceptu prý hypoteticky až 450. Jsou to ale jenom čísla, protože taková verze by se do prodeje nikdy nedostala. Pokud se ale někdo dočká silnějšího BRZ, bude to právě USA. Subaru se tu totiž prodává zdaleka nejvíc na celém světě.
4. Lexus RX
Asi největší premiéra celého autosalonu se odehrávala v samostatném křídle budovy (Jacob Javitz Center na Manhattanu) a byla tu hlava na hlavě. Aby ne, RX je pro značku v oblasti SUV bestsellerem a po kladně přijatém, dramaticky nadesignovaném Lexusu NX se očekávalo, že RXko bude nový designový jazyk brzy následovat. A přesně tak se stalo. Vizuálně došlo k razantnímu omlazení. Motory byly posíleny, došlo ke zlepšení bezpečnosti a interiér je plný kvalitních materiálů a nejrůznějších konfigurovatelných displejů. Lexus se nepouští do žádné revoluce, jedná se o jeho nejúspěšnější model. Lexusů RX se loni prodalo v USA víc než všech SUV od BMW dohromady.
5. Mercedes-Benz G65 AMG
Rappeři zas budou rozbíjet prasátka. Na výstavišti sice hlavně září Mercedes-Benz GLE, ale to je vlastně jen trojcípá odpověď na BMW X6. Nafintěné Géčko s odznáčky AMG ovšem přináší tu pravou zkázu. Nejen že bude schopné v terénu, s oturbeným dvanáctiválcem pod kapotou ovšem vládne 621 koňskými silami, které dvoutunovou okovanou pěst vystřelí na stovku za pět vteřin. Taková zábava ovšem není zadarmo, na nejsilnější Géčko si připravte šest milionů korun!
6. McLaren 570S
Baby baby McLaren. Velká britská premiéra, která doplnila nabídku McLarenů - kromě hybridního hyperspotu McLaren P1 a supersportu McLaren 650S (případně speciálního 675LT - Long Tail, který se tu vystavuje), si teď za pět milionů korun můžete pořídit i "pomalejší" a menší McLaren 570S. Číslovka označuje počet koní. Auto by mělo potrápit hlavně nejrychlejší Porsche a Jaguary a na prezentaci nám ho i nastartovali, takže můžeme potvrdit, že útočit bude i na uši. Automobilka plánuje prodat cca 2000 kusů ročně, čímž by se její produkce oproti dnešku v podstatě zdvojnásobila.
7. Jaguar XF
Inovovaný sedan s královskou krví je skoro celý z hliníku, takže je lehčí, ale podle automobilky také pevnější, jistější a... nepřekvapivě i rychlejší. Pro americký trh jsou v základu připraveny dva šestiválce, které už znáte třeba z Jaguar F-Type, disponují výkonem 340 a 380 koní, který lze přenést na zadní nebo všechna kola. V kombinaci s pohonem všech kol se silnější varianta dostane na stovku za pět vteřin. Jaguar ale láká především na prémiovou kabinu a osobitý design. eSková verze (380 koní) vypadá naživo opravdu majestátně, ale bude to proti německé enklávě stačit?
8. Mazda MX-5 Club
Nová Mazda MX-5 dorazí již brzy, ale už pár autosalonů projela a začíná být trochu okoukaná. New York to vyřešil chytře, když k ní postavil její ostřejší závodní sestřičku. Ani ta sériová bílá verze vedle ní ale není úplně obyčejná. Jde o limitovanou verzi Club, která vznikne v pouhých 1000 exemplářích. Tlumiče Bilstein, samosvor, odlehčená litá kola a jiný přední a zadní spoiler. Po téhle limitce se jenom zapráší.
9. Porsche Boxster Spyder
Tohle je kabriolet podle našeho gusta. Porsche sice v New Yorku představuje i 911 Targa s komplikovaným, ale nádherně elegantním skládáním střechy, ale za hvězdu je tu sněhobílý Boxster s nejsilnějším motorem ve své modelové historii a střechou, která se stahuje ručně! Ručně se tu i řadí, což je další dobrá zpráva. Motor má 375 koní a půjčil si i pár dalších prvků (třeba brzdy) z větší 911 Carrera S. Ano, je to drahá hračka. Ale při její výrobě někdo myslel kromě peněženky i na emoce.
10. Rolls Royce Wraith: Filmová verze
Na oslavu toho, že propagační film „A pak se svět zastavil“, který před pár lety upozornil na příchod tohoto modelu, bude archivován v Britském filmovém archivu, vyrobil Rolls Royce speciální filmovou verzi svého nejsilnějšího modelu Wraith. Brutální "kupé" přijelo do New Yorku ve speciální dvoutónové stříbrné barvě a z nefalšovaného stříbra je i ornament, který zdobí jeho nahrbenou příď. Za cenovku s mnoha nulami ale nedostanete jenom cenné kovy. Tenhle obr umí při rozjezdu překvapit. Aby ne, když ho táhne 624 koňských sil.
A TADY máte 11 drzých čínských kopírek na čtyřech kolech.