Hobit v pustině
Světu docházejí zdroje, města se proměnila v pohyblivé stroje, které se navzájem požírají a nejmocnějším mezi predátory je Londýn. V davu postav lidí, co se snaží hlavně přežít, pobíhá zjizvená bojovnice Hester (Hela Hilmar), která touží po jediném; pomstít se muži (Hugo Weaving), který jí zabil matku. Ten je zároveň jedním z nejmocnějších lidí v tom, co ze staré společnosti zbylo.
Filmová adaptace dobrodružného románu Philipa Reeva Smrtelné stroje, který je rozkročený mezi sci-fi a fantasy, je dalším pokusem hollywoodských filmařů dát filmumilovnému dorostu sérii s hrdinou, který jim přiroste k srdci. Od jiných podobných počinů se liší jednou věcí. Ačkoliv na režisérské židli oficiálně sedí jeho kamarád Christian Rivers, Smrtelné stroje jsou projektem a novým dítětem Petera Jacksona. A jak víme, ten když něco přijme za své, dá tomu všechno (někdy možná až moc) a hodně těžko to opouští.
Proti Pánovi prstenů nic, ale všichni víme, že pokud měl vzniknout filmový Hobit, asi trochu jinak a určitě ne ve formě trilogie. Právě kvůli snaze ještě chvíli zůstat v milované Středozemi Jackson přenechal režii Smrtelných strojů Riversovi. Real life hobit ale zjevně konečně dotruchlil. Jacksonovi se nedá upřít talent pro skutečně výpravné podívané a jeho postapokalyptická pustina vypadá dostatečně zábavně na to, abychom se do ní nechali jedním filmem vtáhnout a další části už vyhlíželi s dychtivostí. Producent Jackson se totiž nechal slyšet, že věří, že by ze Smrtelných stojů mohla být série.
Snímek z kategorie "na tohle jedině do IMAXu" má českou premiéru 6. prosince.
A tady se můžete podívat na 15 věcí, co jste nevěděli o Kultu hákového kříže.