Zběsilé kojilky v bance: Veřejné krmení ročního dítěte vzbudilo touhu vídat bradavky na Facebooku

Obrázek uživatele Martin Miko
15.04.2019, 11:20

Takovou pozornost, jakou dokázala získat Raiffeisenbank, by ji mohla závidět kdejaká banka. Bohužel se nejedná o příliš pozitivní kontext, protože ochranka na jedné z poboček vynadala kojící matce z důvodu odhalování se. To samozřejmě spustilo facebookovou vlnu reakcí kojících matek, které se rozhodly, že budou v pondělí hromadně kojit v pobočkách banky. Otevřely tím zároveň jedno velmi zásadní téma, což je odhalování bradavek, které potřebují sociální sítě jako sůl.

Kojilky na sebe chtějí upoutat pozornost

Představte si, že jste kojící matka, která se svým ročním děckem čeká na obsloužení v centru Prahy na pobočce banky. Najednou vás začne vaše hladové dítě otravovat s tím, že má hlad, takže vytáhnete ňadro a nakojíte ho. V tu chvíli se za vámi přiřítí ochranka banky, která vás hlasitě upozorní na to, že porušujete řád banky a zažádá vás, abyste s tím přestala, protože banka je veřejný prostor. Samozřejmě, že kojící matka zareaguje a vše rozšíří po internetu a během dne se z této "aféry" stane celorepublikové téma, které vyvrcholí tím, že se v pondělí dopoledne dohodnou kojící matky z celé republiky na geniálním nápadu; hromadně kojit na pobočkách Raiffeisenbank.

Sama banka, kterou celá událost prý velmi mrzí, se k celé kauze postavila čelem a tvrdí, že s touto celorepublikovou událostí nemá problém a dokonce poslala zneuctěné kojilce omluvný dopis. Zásadní otázkou je, jestli na této kauze Raiffeisenbank vydělala, nebo prodělala. Mediálně získala na několik dnů obrovskou pozornost v médiích, i když v negativním kontextu. Na druhou stranu špatná reklama je přece taky reklama. Důležité je z celé situace vyjít s čistým štítem a chování jednoho člena ochranky by nemělo utvářet pohled na celou firmu.

Každopádně jsme se dostali od jednoho problému k jinému, a to jsou bradavky ve veřejném prostoru a na sociálních sítích, kde jsou cenzurované dokonce i pánské bradavky kvůli algoritmu, který fotografie a videa ihned smaže. Toto téma se řešilo už v roce 2015, když světem internetu letěla kampaň s názvem #FreeTheNipple neboli Osvoboďte bradavku. Ta argumentovala tím, že prsa jsou neutrální a nesexuální orgán a jejich zahalování je pouze společenský konzervatismus spojený s předsudky.

Každopádně manifest v podobě kojení v bance ničemu nepomůže, ale na druhou stranu díky medializaci jsme si připomněli, že kojení je normální, a že prsa neslouží pouze ke zvyšování počtu sledujících na Instagramu, ale i k tak důležitám věcem jako je krmení hladových dětí. Pray for kozy.

A zde vás překvapí španělská základní škola, která se rozhodla zakázat některé oblíbené pohádky.


Komentáře

Doporučeno pro vás