Víme, proč se vám nedaří zhubnout: 6 nezdravých jídel, která se tváří tělu prospěšně

Cpete se rýžovými suchary a divíte se, že po takovém dietním papání nehubnete? No nedivte se. Tady máte rozřešení.

1. Rafinované obiloviny

Regály ve vašem supermarketu jsou nacpané cereáliemi, těstovinami a rýží, které se tváří extrémně zdravě, ale bohužel, musíme vás zklamat, zas tak blahodárné pro vaše tělo nejsou. Jedná se totiž o rafinované obiloviny – tedy také, které mají vyšší obsah škrobu a tím pádem vyšší glykemický index. A také i menší obsah vlákniny, vitamínů, minerálů a esenciálních mastných kyselin. No někdo už vám to sdělit musel.  

2. Kukuřičná krupice

Víte vůbec, co do sebe cpete? Zbytky ze zpracování kukuřice. Takové, kterým chybí vitamíny, minerály a taky dost vlákniny. Perete do sebe úplně zbytečnou pochutinu.  

3. Žraločí maso

Jasně, že je rybí maso zdravá záležitost. Ale u žraločího masa je to ještě trochu jinak. Obsahuje totiž třikrát více rtuti, než je tomu třeba u pstruha. A to je špatně. Vaše tělo vám za žraloka prostě nepoděkuje.  

4. Seitan

Rostlinná bílkovina z pšeničné mouky pocházející z Asie, která má vegetariánům nahradit maso. Pozor, tahle věc se nevyrábí se sóji, ale z pšeničného lepku, což je vysoce alergenní protein.  

5. Nízkotučné salátové zálivky

Všeobecný iracionální strach z tuků vede potravinářské společnosti vyrábět zálivky s nízkým obsahem oleje. Proboha proč? Vždyť ocet příznivě ovlivňuje hladinu cukru v krvi a rostlinný olej je plný esenciálních mastných kyselin a antioxidantů. V takové zálivce je prostě tuk nahrazen cukry a nejrůznějšími emulgátory. Hnus.  

6. Rýžové chlebíčky

A jsme u nich. Rýžové chlebíčky jsou čiré zlo. Rozhodně po nich nezhubnete, takže se klidně vraťte k normálnímu chlebu. Raciolky mají obrovsky vysoký glykemický index a hladina cukru ve vaší krvi si po nich připadá jako na horské dráze. Výsledkem je, že máte po nich chuť na sladké víc než kdykoli předtím.

Komentáře