Obchodní síť Žabka měla úspěšný rok
Uplynulý rok byl z pohledu obchodní sítě Žabka úspěšný. Dokládají to nárůsty prodejů, které v meziročním srovnání dosáhly 10,6 procent a celkové tržby se zvedly na více jak miliardu a čtvrt korun. Za úspěchem stojí i dvě velké změny, které Žabka udělala. „Optimalizovali jsme počet obchodů, kde jsme se očistili o neprofitabilní obchody a taktéž jsme si zde vytvořili skvělý tým lidí, kterým důvěřujeme a víme, že se budou snažit doručit skvělé výsledky,”pochvaluje si Radim Lunda, generální manažer sítě prodejen Žabka. Celkově to napomáhá oboustranné komunikaci a porozumění.
Obchody Žabka nabízí širokou nabídku služeb ve srovnání s konkurencí, počínaje prodejem kávy s sebou, přes platbu složenek, dobíjení telefonů, cashback, vyzvednutí zásilek PPL, příjem stravenek, až po prodej losů a produktů Sazka. Vedle toho zde zákazníci naleznou sortiment k běžnému dennímu nákupu. Prodejny si zakládají na pekárenských produktech, na každém obchodě mají pec a jsou tak schopni zabezpečit pečivo po čas celé otvírací doby. Vedle toho nabízí ovoce, zeleninu, mléčné výrobky, lahůdky, nápoje, piva, vína a drogerii. Velkou výhodou Žabek je dlouhá otevírací doba od 6 do 23 hodin, a to denně, 363 dní v roce.
V současnosti provozuje obchodní síť Žabka celkem 98 prodejen a v brzké době má v plánu otevírat další. „Již nyní víme, že v prvním pololetí tohoto roku otevřeme minimálně další dvě prodejny, máme již podepsané smlouvy s majiteli a intenzivně pracujeme na vyřízení potřebných povolení. Samozřejmě se nespokojíme jen s těmito a neustále vyhledáváme další vhodné lokality,” říká Radim Lunda. A právě vhodné prostory jsou jedním z limitů, se kterými se aktuálně Žabka potýká. Pro své podnikání potřebují zajímavé lokality s větším počtem zákazníků a velikost obchodu, která je v ideálním případě mezi 80 až120 m2.
„Druhým limitem jsou pro nás lidi. Ať už přímo ve vztahu k nám, což jsou franšízanti a nebo jejich zaměstnanci. Ani bez jedné skupiny se efektivně podnikat nedá,” popisuje Radim Lunda. Žabka proto nadále intenzivně hledá nové franšízanty buď pro své stávající obchody, nebo pro ty nově otevírané. Klíčovou roli by v tomto případě měla hrát loajalita zaměstnanců.
Žabka hodlá i nadále udržet stávající koncept obchodů a zároveň je neustále rozšiřovat. Svědčí o tom i skutečnost, že chce expandovat i mimo Prahu. „Naším cílem jsou větší města ve vzdálenosti do 100 kilometrů od Prahy. Zde však bude hodně záležet na našich stávajících závozových trasách anebo na počtu otevřených obchodech v jednom městě. Například jezdit kvůli jednomu obchodu do Hradce Králové by se nevyplatilo, ale zavážet zde tři obchody by mohlo být rentabilní,” popisuje Radim Lunda.