Trosečníkův Wilson, čtvrtlibrák se sýrem a dalších 13 příkladů slavných filmových product placementů

Mediální manipulace je termín, který v posledních letech, zejména díky jednomu hodnému moravskému Japonci, nabyl obludných rozměrů. Pod široký pojem spadá řada věcí, jednou z nich je i product placement, který se nejčastěji objevuje ve filmech, seriálech a videoklipech. Někdy je to udělané šikovně, někdy přesně naopak...

Prachy dělaj film

Když v roce 1995 automobilka BMW projevila přání dostat do bondovky Zlaté oko luxusní model jednoho ze svých ikonických vozů, stálo ji to 3 miliony dolarů. Fakt, že agent s povolením zabíjet, tehdy s tváří Pierce Brosnana, jezdil v BMW Z3 Roadsteru, německé firmě vynesl osmdesátinásobek původní investice, tedy zisky z prodeje modelu ve výši 240 milionů dolarů.

Product placement je prostě mocná reklama. Zastihne člověka zmítaného emocemi vyvolanými filmem, na který se zrovna dívá, a tak se mu to zakoření hluboko do mozku. V historii kinematografie je mnoho příkladů, kdy zaplacenou propagaci známého produktu filmaři dokázali elegantně ukrýt v druhém plánu, případně ji vtipně a chytře zakomponovat do scénáře. Ještě víckrát ale bylo k vidění, když se to fakt nepovedlo. Vybrali jsme 15 zásadních filmových product placementů, vy si je prohlédněte v galerii níže. Vybavíte si, že vás ten či onen film takto ovlivňoval?

A tady se podívejte na první trailer na Hvězdné války: Epizodu IX - Vzestup Skywalkera.


Komentáře

Doporučeno pro vás