Prachy dělaj film
Když v roce 1995 automobilka BMW projevila přání dostat do bondovky Zlaté oko luxusní model jednoho ze svých ikonických vozů, stálo ji to 3 miliony dolarů. Fakt, že agent s povolením zabíjet, tehdy s tváří Pierce Brosnana, jezdil v BMW Z3 Roadsteru, německé firmě vynesl osmdesátinásobek původní investice, tedy zisky z prodeje modelu ve výši 240 milionů dolarů.
Product placement je prostě mocná reklama. Zastihne člověka zmítaného emocemi vyvolanými filmem, na který se zrovna dívá, a tak se mu to zakoření hluboko do mozku. V historii kinematografie je mnoho příkladů, kdy zaplacenou propagaci známého produktu filmaři dokázali elegantně ukrýt v druhém plánu, případně ji vtipně a chytře zakomponovat do scénáře. Ještě víckrát ale bylo k vidění, když se to fakt nepovedlo. Vybrali jsme 15 zásadních filmových product placementů, vy si je prohlédněte v galerii níže. Vybavíte si, že vás ten či onen film takto ovlivňoval?
A tady se podívejte na první trailer na Hvězdné války: Epizodu IX - Vzestup Skywalkera.